شیراز؛

اجرای طرح غربال گری اختلالات ژنتیک در فارس

اجرای دو طرح غربال گری اختلالات ژنتیک به صورت آزمایشی در شیراز آغاز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان فارس گفت :مقدمات اجرای این دو طرح از دو ماه پیش شروع و از امروز به صورت آزمایشی در شیراز آغاز به کار کرد .
محمود رضا عرب با بیان این که هدف از اجرای این طرح پیشگیری از تولد نوزادان با معلولیت های ژنتیکی و مادر زادی است افزود :این طرح ویژه زوج های جوان و افراد 15 تا 25 سال است .
وی ادامه داد :در هر استان یک شهر را برای اجرای این طرح انتخاب کرده است ،که استان فارس  به خاطر وجود امکانات مشاوره ای و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی ژنتیک در شیراز انتخاب شده است .
وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات، نیمی از معلولیت ها ریشه ارثی دارد افزود: مراجعه کنندگان تحت مشاوره و آزمایش های ژنتیکی قرار گرفته و توسط کارشناسان شناسایی و به مراکز مشاوره ژِنتیک در شهرستان شیراز ارجاع داده می شوند .
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان فارس تصریح کرد :این طرح تا 20 اسفند ادامه دارد که شهروندان می توانند برای استفاده از این خدمات مشاوره و آزمایش به صورت رایگان به ستاد مرکزی بهزیستی شهرستان شیراز واقع در کوی زهرا مراجعه کنند .
انتهای پیام/
برچسب ها: اجرای ، طرح ، غربالگری ، ژنتیک ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار