ولایتی در دیدار با مشاور ویژه نخست وزیر ژاپن در امور سیاسی:

ایران نگاه ویژه ای به کشورهای شرقی دارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران نگاه ویژه ای به کشورهای شرقی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با "کاتسیویوکی" مشاور ویژه نخست وزیر ژاپن در امور سیاسی اظهارداشت: دو کشور ایران و ژاپن روابط طولانی با یکدیگر دارند چرا که جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه ای به کشورهای شرقی دارد.

وی افزود: روابط دو کشور در گذشته خوب پیش می‌رفت که در مقطعی در این روابط وقفه ای ایجاد شد اما خوشحالیم که در حال حاضر روابط بهبود یافته است.

ولایتی ادامه داد: از پیام نخست وزیر ژاپن تشک می‌کنم و حتما آن را به محضر مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد.

وی با اشاره به دیدگاههای مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب در سیاست خارجی اهمیت ویژه ای برای شرق قایل هستند که در این میان ژاپن در آسیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است .

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: دو کشور می‌توانند همکاری گسترده ای با توجه به ظرفیتهای ارزشمند در اختیار داشته باشند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت:در این دور از روابط باید تلاش کرد مناسبات محکم و پایداری را طراحی کنیم و باید توجه کرد که در گذشته تحولات بین‌المللی، موضوعات منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار می داد اما امروز تحولات و موضوعات منطقه‌ای بر عرصه بین‌الملل و تحولات آن تاثیرگذار است که نمونه آن در منطقه خاورمیانه مشاهده می‌ شود؛ ایران و ژاپن هم در قاره آسیا می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیر گذار عمل کنند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور نخست وزیر ژاپن نیز تصریح کرد: من به تازگی این سمت را از سوی نخست وزیر بر عهده گرفته‌ام و امیدورام بتوانم زمینه‌های سفر نخست وزیر ژاپن را به ایران فراهم کنم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار