اهواز؛

نخلستان‌هاي خرمشهر زنده می شوند

مدير اداره جهادكشاورزي خرمشهر از احیای 200 هکتار از نخيلات خرمشهر در قالب طرح 550 هزار هكتاري مقام معظم رهبري در سطح 10 هزار هكتار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد مطرودي گفت: اين 10 هزار هكتار شامل 1 هزار و 900 هكتار در جزيره مينو، 5 هزار هكتار در شلمچه و 2 هزار 800 هكتار در حفار شرقي و غربي مي‌شود و تاكنون نزديك به 3 هزار هكتار از اين اراضي به مرحله بهره‌برداري رسيده كه عمدتاً شامل اراضي حفار غربي و شرقي بوده است.

وي با اشاره به اينكه احياي 7 هزار هكتار از اين اراضي به صورت متوسط پيشرفت 10 درصدي دارند، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در ماه‌هاي اخير توانسته ایم 200 هكتار از مجموع اراضي در طرح احياي نخيلات را زير كشت ببريم كه 40 هكتار آن شامل كشت بافت رقم برحي بوده است.

مطرودي افزود: در حال حاضر 3 هزار و 700 هكتار نخيلات با مجموع 450 هزار اصله نخل در خرمشهر وجود دارد كه تنها 2 هزار و 100 هكتار آن باربر است و 1 هزار و 600 هكتار ديگر هنوز به مرحله باربري نرسيده‌اند.

مدير اداره جهاد كشاورزي خرمشهر بیان داشت: حدود 90 درصد از توليدات خرماي خرمشهر را استعمران تشكيل مي‌دهد كه عمدتاً صادراتي هستند.

وی توليد سالانه خرما در اين شهرستان خرمشهر را بين 6 تا 8 هزار تن عنوان کرد و اذعان داشت: نزديك به 6 هزار تن خرما در سال جاري برداشت شد كه از نظر كمي نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما شرايط زيست محيطي نامطلوب مانند گرد و غبار و آب شور، كيفيت را دستخوش تغييرات منفي كرد.

محمد مطرودي به وجود 5 كارگاه فعال بسته بندي خرما در این شهرستان اشاره و اظهار كرد: قيمت تمام شده خرما براي كشاورزان بيش تر از قيمت خريد تضميني دولت است و این موضوع باعث دلسردی کشاورزان در این زمینه خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.