شهرکرد؛

18 هزار دانش آموز همیار طبیعت در کشور

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در حال حاضر 18 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی و متوسطه اول در کشور، همیار طبیعت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ غلامرضا هادربادی در نشست آموزشی کودک و طبیعت در شهرکرد، با اشاره به استقبال بالای  دانش آموزان برای حضور در طرح همیاران طبیعت افزود: اجرای این طرح بر مبنای تفاهم نامه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان دانش آموزی، از 19 اسفند ماه سال گذشته به صورت سراسری و ملی آغاز شد.

وی اضافه کرد: طرح همیار طبیعت هم اکنون در سه سطح مروج، محافظ، و دانش آموز، در حال اجراست.

هادربادی گفت: طرح مهم و اساسی همیاران طبیعت، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری برای استفاده از توان عمومی در حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست اجرا می شود.

وی افزود: همه مردم در حفاظت و حراست از 135 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی در کشور وظیفه دارند و باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: سه مولفه سلامت، تولید ناخالص داخلی و آموزش، شاخص های مهم توسعه انسانی در جهان محسوب می شود که توجه به آن، حراست، حفاظت، صیانت و توسعه منابع طبیعی و محیط زیست را در پی دارد. 

هادربادی با بیان اینکه، چهار شاخص کاهش گازهای گلخانه ای، جنگل زایی و بیابان زدایی، حفاظت از منابع آب، و افزایش تنوع گیاهی و جانوری، از شاخص های توسعه پایدار محسوب می شود، تأکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیز بر پایه منابع طبیعی و محیط زیست صورت می پذیرد.

نشست آموزشی كودك و طبيعت، با هدف توانمندسازی آموزشگران، مروجين و مربيان این بخش، و به همت اداره کل منابع طبيعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مديركل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل ها و مراتع و آبخيزداري كشور، مديركل دفتر آموزش و مشاركت مردمی سازمان حفاظت محيط زيست، بنيان گذار مدارس طبيعت در ايران، اساتيد كشوری، كاركنان اداره کل منابع طبيعي و آبخیزداری و اداره کل حفاظت محيط زيست، و حدود 200 نفر از معلمان، مربيان مهدهای کودک و كانون هاي پرورش فكری كودكان و نوجوانان، تشكل های مردم نهاد منابع طبيعي، و اعضای هيأت علمي، اساتید و دانشجويان دانشگاه های استان در این نشست آموزشی حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار