استار: مبارزه کانادا با داعش پیچیده‌تر از پیش می‌شود

استار نوشت: در شرایطی که مواضع نظامیان ضد داعش هنوز مشخص نیست، هر مداخله‌ای به پیچیده‌تر شدن جنگ در سوریه خواهد انجامید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "استار" در گزارشی نوشت: ما به‌خوبی می‌دانیم که در جنگ با داعش، آدم‌های بد چه کسانی هستند؛ اما با گسترش جنگ علیه این گروه تروریستی، بطور دقیق نمی‌توانیم آدم‌های خوب را در این میان مشخص کنیم.

کانادا در حین اینکه خود را آماده می‌کند تا جنگ خود را با تروریسم به خاورمیانه منتقل و از حملات هوایی به حملات زمینی تبدیل کند، در این بین، با کشمکش‌هایی مواجه شده است که جنگ با داعش در سوریه را به شرایط پیچیده‌تری کشانده است.

البته در نبرد علیه عناصر داعش، نیروهای روسیه به کمک ارتش بشار اسد آمده‌اند. هر چند، عربستان سعودی از اعزام نیروی زمینی خود به خاک سوریه خبر داده اما هنوز مشخص نیست که این نیروها جانب چه کسی را در سوریه خواهند گرفت. در همین راستا، عربستان شروع به خریداریِ تعداد زیادی خودروهای نفربر از کانادا نیز کرده است.

با وجود پیمان آتش‌بس که بین آمریکا و روسیه برای جلوگیری از بمباران مواضع حساس، از جمله بیمارستان‌ها و پایگاه‌های امداد در سوریه تنظیم شد، اما حتی در صورت اجرایی شدن این پیمان آتش‌بس نیز نمی‌توان به نتایج حاصل خوشبین بود.

البته کانادایی‌ها همچنان دارند با کلمات بازی می‌کنند. بخش عمده‌ای از گفتگوهای کانادایی‌ها این است که مشارکت آنها در جنگ علیه داعش در سوریه، آیا مساعدت و کمک‌های مستشاری است یا جنگ واقعی و تمام عیار؟ به‌ویژه در شرایطی که این به‌اصطلاح نیروهای مستشاری کانادایی در خط مقدم جنگ با داعش حضور دارند و تاکنون یکی از نیروهایشان نیز از سوی تروریست‌های داعش کشته شده است.

در مجموع اینکه به نظر می‌رسد در چنین وضع آشفته‌ای که در سوریه برقرار است، و مرز بین آدم‌های خوب و بد بطور دقیق مشخص نیست، کانادا قبل از هر گونه مداخله‌ای برای جنگ با داعش، ابتدا بایستی مواضع خود و اینکه حامیِ چه گروهی خواهد بود را مشخص کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار