سی بی اس نیوز: رقابت تنگاتنگ دموکرات ها در ایالت نوادا بر اساس یک نظرسنجی

بر پایه نظرسنجی های انجام شده، کلینتون و ترامپ در کارولینای جنوبی پیشتاز هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس نیوز: بر پایه نظرسنجی های تازه ای که چند روز پیش از آغاز رقابت های آینده نامزدها در آمریکا منتشر شد، دموکرات ها در نوادا رقابت تنگاتنگی با هم دارند ولی در کارولینای جنوبی چشم انداز برای انتخابات ایالتی هر دو حزب چندان تیره نیست.

نظرسنجی سی ان ان/ او آر سی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد که نامزدهای دموکرات ها در نوادا شانه به شانه هم پیش می روند. هیلاری کلینتون از 48 درصد و برنی سندرز از 47 درصد پشتیبانی مردمی برخوردار هستند. کلینتون از مزیت همراهی زنان ایالت و سندرز از پشتیبانی رای دهندگان زیر 55 سال برخوردار است.

با توجه به اینکه انتخابات نوادا برای شنبه برنامه ریزی شده است توانایی سندرز در کشاندن رای دهندگان به پای صندوق های رای می تواند برایش سودمند باشد. برای جمهوریخواهان که قرار است در 23 فوریه (4 اسفند) در نوادا انتخابات ایالتی برگزار کنند، ترامپ با 45 درصد پیشتاز است. مارکو روبیو 19 درصد و تد کروز 17 درصد رای دارند. بن کارسون 7 درصد و جان کیسیک 5 درصد و جب بوش تنها با 1 درصد لنگ لنگان به دنبال آنهاست.

کیلینتون در کارولینای جنوبی با فاصله زیادی از سندرز جلو افتاده است. در نظرسنجی دیگری 56 درصد رای دهندگان دموکرات پشتیبان کیلینتون هستند که با 38 درصد برای سندرز قابل مقایسه است. پایگاه هواداران وزیر خارجه پیشین آمریکا بیشتر، رای دهندگان اقلیت این ایالت است چرا که او در نزد سیاه پوستان از مزیت 65 به 28 درصد و در نزد زنان از مزیت 60 به 33 درصد برخوردار است.
دونالد ترامپ در این ایالت و از زمان گفتگوی روز شنبه نامزدهای جمهوریخواه با سی بی اس نیوز در جایگاه بدی نیست ولی هنوز از 38 درصد پشتیبانی برخوردار است و به دنبال او کروز با 22 درصد، روبیو با 14 درصد و بوش با 10 درصد قرار دارند.

نظرسنجی سی ان ان / او آر سی از نوادا از 10 تا 15 فوریه با تلفن و از نمونه ای تصادفی از 1006 بزرگسال انجام شد. نتایج نشان دادند که از میان افراد پرسش‌شده، 245 تن جمهوریخواه و 282 تن دموکرات در انتخابات ایالتی حاضر خواهند شد. در کارولینای جنوبی نیز از کسانی به همین شمار نظرسنجی شد. نتایج نشان دادند که 404 تن جمهوریخواه و 280 تن دموکرات در انتخابات ایالتی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار