حزب سبز اتریش خطاب به دولت این کشور: چرا به عربستان و امارات سلاح می‌دهید؟

حزب سبز اتریش از دولت این کشور به علت صادرات تسلیحات به دولت‌های جنگ طلب از جمله امارات و عربستان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، حزب سبز اتریش از دولت این کشور به علت صادرات تسلیحات به دولت های جنگ طلب از جمله امارات متحده عربی و عربستان سعودی، انتقاد کرد و آن را نقض قوانین اتریش خواند. 

سخنگوی امنیتی این حزب تاکید کرد وزارت کشور اتریش تایید کرده است بین سالهای دو هزار و شش و دو هزار و شانزده، بیست و چهار مجوز صادرات تسلیحات به امارات متحده عربی صادر کرده است. 

"پیتر پیلتس،" نماینده حزب سبز در پارلمان اتریش گفت وزارت خارجه و وزارت کشور باید پاسخ دهند چرا مجوز صادرات تسلیحات به امارات را صادر کرده اند در حالیکه این کشور در جنگ با یمن بوده و این کار ناقض قوانین اتریش است. 

در سال دو هزار و یازده، امارات به همراه عربستان سعودی، در سرکوب معترضان در بحرین از طریق نظامی مشارکت کرد. امارات در مارس دو هزار و پانزده نیز در جنگ علیه یمن شرکت کرد. این عضو حزب سبز اتریش تاکید کرد در نظر دارند کمیته ای پارلمانی را برای تحقیق درباره این مسئله تشکیل دهند. حزب سبز اتریش اعلام کرد اکثریت بالایی از اعضای پارلمان از تلاشهای این حزب برای روشنگری در این مورد حمایت می کنند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار