مسکو: ترکیه درباره روسیه دروغ می‌گوید

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ترکیه در مورد حمله روسیه به غیرنظامیان در سوریه دروغ می گوید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ترکیه در مورد هدف قرار گرفتن شهروندان و بیمارستانها در سوریه بدست جنگنده های روسی دروغ می گوید.

ماریا زاخاروف تاکید کرد حملات توپخانه ای ارتش ترکیه به مناطقی از سوریه است که از دست گروه های تروریستی آزاد شد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از کشته شدن غیرنظامیان در حملات توپخانه ای ارتش ترکیه به سوریه خبر داد. 

ماریا زاخاروف گفت: مسکو از تلاش های دولت سوریه در زمینه انسانی راضی است. از نظر روسیه هیچ مشکلی برای آغاز فعالیت کمیته های ویژه برقراری آتش بس در سوریه وجود ندارد. 

وی خاطر نشان کرد: سخنان احمد داووداغلو، نخست وزیر ترکیه، درباره حمایت سری روسیه از داعش به هیچ وجه قابل قبول نیست. مسکو سخنان مقامات ترکیه درباره تلاش روسیه برای اعمال فشار بر آنکارا در مسئله مهاجران را وقیحانه توصیف کرد.

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ناتو برای تحمیل اراده خود بر بعضی کشورها تلاش می کند و ما بر اهمیت بیطرفی نظامی صربستان تاکید می کنیم.

زاخاروف افزود: سازمان پزشکان بدون مرز سخنان و گزارش ها درباره حمله هوایی روسیه به بیمارستان متعلق به این سازمان در شمال سوریه را تکذیب کرد. دمشق در مناطق آزاد شده شرایط مناسبی ایجاد کرده است و ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا غیر نظامیان را در سوریه هدف قرار می دهد. 

وی خاطر نشان کرد: روسیه به ترکیه در پی حمله انتحاری در آنکارا تسلیت گفت.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد هر نوع عملیات زمینی علیه سوریه به معنای شکست روند صلح در این کشور خواهد بود.

این وزارت خانه اعلام کرد هیچ مانعی وجود ندارد که کشورهای دیگری را که نگران آمدن تهدید تروریستی از سوریه هستند، از اقدام از طریق همکاری با سوریه باز دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
داعش ها نسل ابوسفیان، سعی دارند، کاری کنند ،بین کشور ترکیه ،روسیه جنگ راه اندازی کنندتا راحتر ارتش عراق وسوریه را از بین ببرند
آخرین اخبار