ان اچ کی:‌ همه منتظر واکنش ایران به پیشنهاد تثبیت تولید نفت هستند

شبکه تلویزیونی "ان اچ کی" ژاپن در گزارشی اعلام کرد: ایران نقشی راهبردی در تثبیت بهای نفت خام دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی انگلیس زبان ژاپن اعلام کرد: همه منتظر واکنش ایران به پیشنهاد اخیر چند کشور تولیدکننده‌ نفت خام برای تثبیت تولید این محصول راهبردی هستند. 

کشورهای بزرگ تولیدکننده‌ نفت تصمیم گرفته‌اند که وارد عمل شوند تا روند نزولی بهای نفت خام را در بازارهای جهانی متوقف کنند. برنامه‌ آنان این است که میزان تولیدات خود را در سطح ماه ژانویه ثابت نگه دارند و امیدوارند که ایران نیز به آنان بپیوندد.
 
مجری ان اچ کی اظهار داشت: تلویزیون دولتی ایران گزارش داد " بیژن زنگنه،" وزیر نفت این کشور، گفته است که وی از تمام تلاش‌ها برای تثبیت بهای نفت حمایت و از همکاری میان سایر کشورهای تولیدکننده‌ نفت نیز استقبال می کند. این منبع افزود: این کشورها شامل عربستان سعودی عضو اوپک، و روسیه‌ی غیرعضو اوپک می‌شوند.
 
با این حال زنگنه از این پرهیز کرد که مطلبی درباره موضع ایران در رابطه با تثبیت تولید بگوید. مجری ان اچ کی اضافه کرد: حال که تحریم‌های اقتصادی ایران لغو شده است، این کشور خود را آماده کرده است که پمپ‌های تولید نفت خود را با سرعتِ هرچه بیشتر به‌کار اندازد. وزیر نفت ایران در خاتمه تأکید کرد که باید واکنش‌های بازار را به دقت زیر نظر داشت و در صورت لزوم، نشست‌هایی برای بحث و تصمیم‌گیری در خصوص اقدامات آینده، برگزار کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
کشورهای نفت خیز فقط نقت خود را به کشورهای روسیه،چین،فرانسه،ایتالیا،انگلستان،آلمان بفروشند وبه آمربکا و اسراییل نفروشند،
آخرین اخبار