به بهانه مبارزه با افراط گرایی؛

تشکیل مخوف ترین سازمان جاسوسی جهان در اروپا

سازمان های جاسوسی 30 کشور غربی به بهانه مبارزه با تروریست شبکه مشترک تشکیل دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان های جاسوسی متشکل از نزدیک به 30 کشور اروپایی سرگرم برنامه ریزی برای ایجاد یک شبکه مجازی هستند تا اطلاعات خود را در زمینه مبارزه با تروریسم با یکدیگر مبادله کنند.  

بر همین اساس، این گروه که «گروه ضد تروریسم» نام دارد، شبکه ای غیررسمی متشکل از سازمان های اطلاعاتی از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و دو کشور نروژ و سوئیس است که تصمیم دارند این طرح جدید را تا پیش از ماه ژوئیه ایجاد کند.

حملات سال گذشته میلادی (2015) در اروپا، این کشورها را بر آن داشت تا به همکاری اطلاعاتی فرامرزی بپردازند.

هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان گفت: حملات تروریستی در اروپا همانند حملات اخیر در فرانسه بارها نشان داده است که گروه های (تروریستی) داعش و القاعده در شبکه های بین المللی فعالیت می کنند.

راب برت هولی، رئیس «خدمات اطلاعاتی و امنیتی کل هلند» نیز در خصوص این طرح اطلاعاتی اروپایی گفت: تمرکز این برنامه بر جنگجویان خارجی و تهدید این گروه ها و وابستگانشان است.

در حملات تروریستی 22 آبان در پاریس، پایتخت فرانسه 130 تن کشته و 350  نفر دیگر نیز زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت آن حملات را بر عهده گرفت.

پس از این حملات، فرانسه افزون بر افزایش تدابیر امنیتی در داخل کشور، حملات هوایی خود را علیه مواضع داعش در سوریه تشدید کرد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار