تبریز؛

برگزاری جشنواره موسیقی حماسی و انقلابی در تبریز

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: مدیریت شهری تبریز آماده است جشنواره موسیقی حماسی و انقلابی را سال آینده در این کلانشهر طراحی و اجرا کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حاجی زاده در جمع خبرنگاران افزود: در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت شایسته‌ای به حوزه موسیقی انقلابی داده نشده است و کم کاری‌های زیادی در این حوزه به وجود آمده که تبریز آماده است برای جبران بخش کوچکی از این کم کاری‌ها، سال آینده در هفته دفاع مقدس جشنواره موسیقی انقلابی و حماسی را میزبانی کند .

حاجی‌زاده به برگزاری جشنواره موسیقی فجر اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه پرداختن به آثار موسیقی انقلابی در این جشنواره بسیار کمرنگ شده است و جشنواره موسیقی فجر تنها عنوان فجر را یدک می کشد .

وی افزود: جشنواره موسیقی فجر به عنوان معتبرترین جشنواره موسیقی کشور که همه ساله همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پایتخت برگزار می‌شود، فاقد بستری مناسب برای ارائه آثار موسیقایی حماسی و انقلابی است و این مساله بیانگر وجود خلاء بزرگی است که در این حوزه احساس می شود .

وی اضافه کرد: دست اندرکاران جشنواره موسیقی فجر باید در سیاست‌گذاری‌های این جشنواره تجدیدنظر کنند تا آثار هنرمندان فعال کشور در حوزه موسیقی انقلابی و حماسی مجال بروز و ظهور داشته باشد .

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز به پتانسیل‌ های تبریز در حوزه موسیقی اشاره و تصریح کرد: این خطه خاستگاه هنرمندان موسیقی بنام و سرشناسی بوده که منشاء خدمات ماندگار و خلق آثار به یادماندنی شده‌اند و البته سهم حوزه انقلابی و حماسی در آفرینش آثار موسیقایی در این خطه بسیار پررنگ است، از این‌رو طراحی و اجرای جشنواره‌ای با هدف بسترسازی جهت معرفی چهره‌ها و آثار موسیقی حماسی و انقلابی و نیز ترویج این شاخه از هنر یک ضرورت مهم به نظر می آید .
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.