بی‌بی‌سی: آیا روسیه در نبرد با سرقت های اینترنتی شکست می خورد؟

روسیه اعتراف کرده با مشکل بزرگی در زمینه مبارزه با سرقت اینترنتی مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "بی‌بی‌سی"؛ دولت روسیه اظهار کرده است در سال های اخیر برای مقابله با مشکل سرقت اینترنتی اقدامات بسیاری انجام داده است، اما سیاست های رسمی این کشور چندان اثر گذار نبوده اند.

بسیاری از مردم روسیه باور دارند اطلاعات و ابزار اینترنتی باید به کلی رایگان باشد، اما دولت این کشور از تصمیم های خود در این باره اطمینان ندارد.

"دمیتری مدودف،" نخست وزیر روسیه 17 فوریه (28 بهمن) در حالی که در جلسه ای حظور داشت با دسترسی به معروف ترین سایت غیر قانونی تبادل اطلاعات در روسیه مسئولان رسمی حاضر را شرم زده کرد. او توانست به راحتی به سایت دسترسی پیدا کند، در حالی که پیشتر اطمینان داده شده بود این وبسایت از دسترس خارج شده است.

مدودف پس از دسترسی به این سایت از وزیر ارتباطات سوال کرد: "پس شما چگونه این سایت را مسدود کرده اید؟"

پس از این واقعه توضیحات بسیاری ارایه شد، از احتمال دسترسی ویژه دستگاه مدودف تا این که وبسایت باز شده نسخه ای مجاز و قانونی بوده است. با این حال باز شدن این سایت نشان از شکست تلاش های دولت روسیه برای مقابله با دزدی های اینترنتی دارد.

"جرمن کلیمنکو،" مشاور پوتین در زمینه اینترنت در این زمینه اظهار کرد: "کار نکردن این روش برای دولت بسیار شرم آور است."

به گفته او شرکت های حافظ حقوق مولف (کپی رایت) خود باعث ایجاد این مشکلات شده اند. او در این باره اظهار کرد: "درآمد مردم در حال کاهش است، پس چرا باید بابت تماشای فیلم از آن ها پول گرفت؟"

مدتی پیش اخباری منتشر شده در خصوص ارتباط کلیمنکو با یک سایت اشتراک گذاری منتشر شده بود؛ اما او این اتهامات را رد کرد و گفت از "لحاظ قانونی" سایت را در اختیار ندارد.

با وجود نقدهای بسیار، دولت روسیه تا حدودی موفق شده دسترسی مردم به سایت های اشتراک گذاری را کاهش دهد.

شرکت "لایو اینترنت" در گزارشی خبر از کاهش بازدید کنندگان معروف ترین سایت اشتراک گذاری روسیه، از 1.7 میلیون نفر در روز به 758 هزار نفر، داده است.

با این حال با ایجاد محدودیت در دسترسی به معروف ترین سایت اشتراک گذاری روسیه، اطلاعات در سایر سایت ها قابل دسترس باقی مانده است. هنگامی که فیلم ها و موسیقی تنها چند کلیک با دانلود فاصله دارد، دلیلی برای خرید آن ها وجود ندارد.

به دلیل چندین دهه دسترسی رایگان به اطلاعات و محصولات رایانه ای، مردم روسیه علاقه ای به پرداخت هزینه برای  آن ها ندارند. در نظر سنجی که به تازگی انجام شد، دو سوم مردم روسیه اظهار کردند از سایت های اشتراک گذاری استفاده کرده اند و بیش از نیمی از مردم مدعی شدند کتاب ها، موسیقی و فیلم باید به صورت رایگان در اینترنت برای همگان در دسترس باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار