تکرار پنالتی یحیی وار در آزادی

ناکامی محمد ابراهیمی در زدن پنالتی چیپ به سید مهدی رحمتی خاطره پنالتی یحیی گل محمدی به چین را در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا زنده کرد.

تکرار پنالتی یحیی وار در آزادی

به گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان روز گذشته و در جدال تیم‌های استقلال تهران و گسترش فولاد تبریز، محمد ابراهیمی مهاجم آبی پوشان تبریزی در دقیقه 30 بازی با زدن پنالتی چیپ به دستان مهدی رحمتی یکی از از بخت‌های مسلم شاگردان فراز کمالوند برای جلو افتادن از استقلال را از دست داد.

بازیکنان فوتبال در سراسر دنیا و در مهم‌ترین رقابت‌های جهانی پنالتی‌های چیپی را به این شکل از دست داده‌اند، اما شاید تلخ ترین نوع زدن این گونه پنالتی‌ها برای فوتبال دوستان ایرانی به ضربه‌ای است که یحیی گل محمدی مدافع اسبق تیم ملی و سرمربی کنونی ذوب آهن در دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های 2004 آسیا برابر چین از دست داد.

به سه شنبه 13 مرداد 1383و ورزشگاه کارگران پکن باز می‌گردیم جایی که تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت برانکو ایوانکوویچ کروات سرمربی کنونی پرسپولیس باید در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف چین میزبان با هدایت آری هان هلندی سرمربی اسبق سرخ پوشان پایتخت می‌رفت.

پیش از شروع این دیدار بسیاری از کارشناسان فوتبال ایران و آسیا با توجه به درخشش ملی پوشان ایران در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها و حذف کره جنوبی تیم چهارم جام جهانی 2002، ایران را به عنوان یکی از 2 فینالیست معرفی می‌کردند.

بازی با سوت طلعت نجم لبنانی شروع شد.
شائوجیایی در دقیقه 18 چینی‌ها را پیش انداخت اما گل زیبای محمد علوی در دقیقه 38 حساب کار را یک به یک کرد.
در نیمه دوم با اخراج بی دلیل ستار زارع مدافع سابق برق شیراز تیم ایران 10 نفره به بازی ادامه داد سوت‌های گاه و بی گاه و بدون دلیل داور لبنانی بازیکنان ایران را عصبی کرده بود.

به هر حال بازی در پایان وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی یک به یک به پایان رسید و کار به ضربات پنالتی کشید.

علی دایی، مهدی مهدوی کیا و جواد نکونام سه پنالتی نخست ایران را تبدیل به گل کردند. و با توجه به از دست رفتن پنالتی ژائو جون ژه ایران تا پایان پنالتی سوم 3- 2 از حریف پیش بود.

پنالتی چهارم چینی‌ها با ضربه سون ژیانگ به گل تبدیل شد اما ایمان مبعلی پنالتی چهارم ایران را از دست داد.

شائو جیایی زننده گل چین پنالتی پنجم حریف را به ثمر نشاند اما یحیی گل محمدی با زدن ضربه چیپ در حساس‌ترین شرایط ممکن که با دفع جالب یون فی لیو دروازه بان چینی‌ها همراه شد، فرصت کسب پیروزی را از ایران گرفت و تیم پر امید ما با انبوهی از ستارگان ریز و درشت از رسیدن به فینال باز ماند.

این آخرین حضور ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا بود و با گذشت 12 سال در چهار دوره بعدی جام ملت‌های آسیا، ملی پوشان کشورمان در راه یابی به جمع 4 تیم نهایی ناکام مانده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پنالتی ، ابراهیمی ، رحمتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار