عقب ماندگی خوزستان در مدیریت پسماند

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور؛ خوزستان در زمینه مدیریت پسماند عقب تر از سایر استان های کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علی نوذرپور گفت: سیاست و جهت گیری های دولت در زمینه مدیریت پسماند معین است و سند آسیب شناسی مدیریت پسماند نیز توسط دولت تصویب و به همه شهرداری ها و دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های مدیریت پسماند در خوزستان از سایر استان ها عقب تر است خاطرنشان کرد: رویه مدیریت پسماند در استان ها متفاوت بوده و در خراسان، کرمانشاه، اصفهان و بسیاری از استان ها هم در زمینه جمع آوری و هم بازیافت اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نوذرپور اظهار داشت: شهرداری ها بر اساس قانون اجرای مدیریت پسماند را به عهده دارند و باید بر اساس طرح جامع مدیریت پسماند عمل کنند این در حالی است که در برخی شهرها طرح جامع تهیه شده اما اجرایی نشده است.

این مقام مسئول سرانه تولید زباله در شهرهای کشور را 0.7 کیلوگرم برای هر نفر و در روستاها 0.4 کیلوگرم برای هر نفر عنوان و بیان کرد: درباره نحوه مدیریت پسماند مدیران محلی در استان باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.