تولد نوزاد سالم از یک مادر مبتلا به زیکا در مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک روز شنبه اعلام کرد که یک بانوی باردار که ابتلای وی به ویروس زیکا تایید شده بود در ایالت چیاپاس در جنوب این کشور، یک نوزاد سالم به دنیا آورده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این بانوی ساکن شهر پیجیجیاپان روز جمعه در بیمارستان شهر توکستلا گوتیرز نوزادی به وزن 2 کیلو و800 گرم به دنیا آورده است.

مرکز کودکان این بیمارستان پس از معاینه این کودک تایید کرد که این نوزاد از نظر کلینیکی سالم است.
این بانو یکی از 6 زنی است که در دوره بارداری در مکزیک به ویروس زیکا مبتلا شده است.
 
زیکا که توسط پشه ها منتقل می شود، باعث میکرسفالی شدن نوزادان می شود که در آن نوزاد با سری به صورت غیرعادی کوچک متولد می شود، مرتبط شده است. هنوز هیچ درمانی برای میکروسفالی و واکسنی برای مقابله با زیکا کشف نشده است.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت مکزیک، 5 بانوی باردار دیگر مبتلا به زیکا از نظر جسمانی در وضعیت خوبی قرار دارند، مراقبت های مداوم ویژه دریافت می کنند و تحت آزمایش های دوره ای سونوگرافی قرار می گیرند.

این بیانیه می افزاید: چند آزمایش هیچ نشانه ای از وجود میکروسفالی در جنین های 2 تن از این بانوان که در هفته های بالای بیست و هشتم دوره بارداری قرار دارند، نشان نداده است. 3 بانوی دیگر هنوز به هفته بیست و هشتم بارداری خود نرسیده اند.

از 80 مورد ثبت شده ابتلا به ویروس زیکا در مکزیک، 45 مورد در ایالت چیاپاس در جنوب مکزیک اقامت دارند که 3 تن از آنان باردار هستند.

به طور میانگین در میان جمعیت 122 میلیون نفری مکزیک، سالانه 600 مورد میکروسفالی مشاهده می شود.

برزیل در هفته جاری اعلان کرده است که از ماه اکتبر به این سو 508 مورد میکروسفالی ثبت کرده است که افزایش زیادی را به نسبت میانگین سالانه 150 مورد نشان می دهد.


منبع: ایرنا


انتهای پیام/
برچسب ها: نوزاد ، زیکا ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.