سمنان؛

۴۹۴ هزار نفر در استان سمنان واجد شرایط رأی‌ دادن

62 نامزد در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو نامزد در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،رییس ستاد انتخابات استان سمنان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات هفتم اسفندماه، بر حضور حماسی مردم در این انتخابات تاکید کرد و گفت: بیش از 494 هزار نفر در استان سمنان حائز حق رای هستند.

محمدرضا میرزایی گفت: از همه مردم ایران انتظار می‌رود فارغ از جناح‌بندی‌های گروهی و سیاسی، برای حفظ نظام مقدس اسلامی با حضور در انتخابات هفتم اسفند به دعوت مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری و همه دلسوزان نظام لبیک بگویند.
وی، بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کرد و با اشاره به اخلاقی بودن مردم استان سمنان، افزود: تاکنون هیچ گزارشی در خصوص وجود بداخلاقی و تخلف در انتخابات این استان گزارش نشده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، با بیان اینکه در استان سمنان همدلی و همزبانی خوبی بین مسئولان دولتی، ائمه‌جمعه، روحانیت و مردم وجود دارد،گفت: انتخابات اسفندماه به تبلور و تجلی همدلی بین دولت و ملت تبدیل می‌شود.
میرزایی، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: باید همه بسترهای لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.
رییس ستاد انتخابات استان سمنان، گفت: انتخابات در ایران توسط خود مردم برگزار می‌شود همچنانکه فرمانداران در گام نخست معتمدین محلی را انتخاب و به شورای نظارت معرفی می‌کند و همین عوامل در کنار وزارت کشور که حسن اجرای انتخابات با آن است و شورهای نظارت و شورای نگهبان که نظارت آن براساس قوانین کشور، استصوابی است، انتخابات را برگزار می‌کنند.
وی،با بیان اینکه هیات‌های اجرایی در استان سمنان تنها 6 درصد کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را ردصلاحیت کردند، ادامه داد: میانگین ردصلاحیت‌های هیات‌های اجرایی در سطح کشور نیز 7 درصد بوده است که یک درصد بیش از ردصلاحیت‌شدگان در استان سمنان هستند.
معاون استاندار سمنان، با اشاره به اینکه مهم برگزاری انتخاباتی سالم با حضور حداکثری مردم است، تصریح کرد: نگرس مسئولان اجرایی انتخابات در استان سمنان به همه کاندیداهای انتخابات فارغ از اینکه به کدام جناح و گروه سیاسی وابسته هستند، یکسان است.
میرزایی بیان کرد: مسئولان اجرایی انتخابات در استان سمنان به انتخاب مردم احترام گذاشته و هر کسی که از صندوق‌های رای بیرون بیاید را منتخب و نماینده واقعیمردم آن حوزه انتخابیه می‌شناسد.
رییس ستاد انتخابات استان سمنان،بر لزوم برگزاری انتخاباتی پرشور تاکید کرد و گفت: ستاد انتخابات استان به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و براساس مر قانون است و تحت هیچ شرایطی از قوانین عدول نخواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.