برای نخستین بار در کشور؛

اجرای نواهای ماندگار انقلاب در «سرود‌های پاتوقی» مشهد

مشهد در اجرای سرودهای پاتوقی در کشور پیشتاز سایر شهرهاست و با اجرای نواهای ماندگار انقلاب در معابر فضای دلنشینی برای رهگذران ایجاد می کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسوول خانه سرود مدیریت امور هنری شهرداری مشهد از اجرای «سرود‌های پاتوقی» برای اولین بار در کشور در مشهد خبر داد و گفت: خانه سرود مدیریت امور هنری شهرداری مشهد با ابداع این شیوه توانسته مقوله «سرود» را که پیش از این جزء کوچکی از یک برنامه و همایش بود را در قالب یک مراسم کامل و منحصر به فرد در سطح شهر مشهد و برای مخاطب عام و خاص به اجرا درآورد.

سید مجتبی ذبیحی افزود: در این شیوه جدید گروه‌های سرود که همه آنها از دل تشکل‌های مردمی و مساجد انتخاب شده‌اند، همراه یک مربی که توسط «خانه سرود» آموزش دیده در نقاط مختلف شهر مشهد و بدون آنکه در آن محل جایگاه و نماد خاصی ایجاد شده باشد، برنامه خود را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال، 7 گروه‌ سرود منتخب با حضور در 30 نقطه از شهر مشهد، سرود «پاس می‌دارم از انقلابم» را اجرا کردند، گفت: قطار شهری، بازار فردوسی، پارک ملت، خیابان جنت و پروژه آرمان از جمله این «پاتوق‌ها» بود.

مسوول خانه سرود مدیریت امور هنری شهرداری مشهد افزود: تفاوت برنامه دهه فجر با دیگر مناسبت‌ها در این بود که ما برای تمام گروه‌ها ون‌هایی مجهز به سیستم صوت تدارک دیدیم تا کیفیت و سرعت کار افزایش پیدا کند.

ذبیحی درباره نحوه تعامل «خانه سرود» با محل‌های برپایی پاتوق گفت: خوشبختانه در این زمینه همکاری‌ها بسیار خوب بوده است و تعامل نیز دو طرفه است. برای نمونه یکی از مجتمع‌ها هنگام قرعه‌کشی ماهانه‌اش از ما خواست تا برایشان برنامه اجرا کنیم و ما پذیرفتیم. بعضی از فروشگاه‌ها هم خودشان برای اجرای سرود در آنجا درخواست دادند.

وی با اشاره به استقبال مردم از «سرود‌های پاتوقی» تصریح کرد: با وجود اینکه این شیوه برای اولین بار در کشور صورت گرفت، اما استقبال خیلی خوب بود و این احساس رضایت در مصاحبه‌هایی که از مردم و زائران گرفتیم کاملاً مشخص بود. حتی زائران ابراز امیدواری می‌کردند که این برنامه در شهرهای خودشان نیز برگزار شود که تا امروز شهرهای تهران، اصفهان و همدان با الگو گرفتن از مشهد به سمت اجرای «سرود‌های پاتوقی» رفته‌اند.

انتهای پیام//

برچسب ها: نواها ، انقلاب ، سرود ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار