لرستان؛

توزیع بیش از 100 هزار اصله نهال در خرم آباد

مدیر جهاد کشاورزی خرم‎آباد از آغاز توزیع انواع نهال استاندارد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بیرانوند، گفت: با شروع فصل درخت‌کاری بیش از 100 هزار اصله نهال واریته‌های مختلف سیب، به، آلو، زردآلو، پسته، هلو، شلیل و زیتون شناسه‌دار و دارای مجوز از سازمان حفظ نباتات و موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال توسط شرکت‌های معتبر در بین باغداران شهرستان توزیع می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در فصل درخت‌کاری امسال بیش از 300 هکتار نهال انواع درختان مثمر توسط باغداران خرم‌آبادی غرس شود.

بیرانوند گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف و توزیع نهال آلوده، غیر استاندارد و بدون شناسه معتبر با برنامه‌ریزی به‌عمل آمده این مدیریت یک مرکز توزیع نهال استاندارد با حضور کارشناسان متخصص در مرکز کمالوند شروع به فعالیت کرده است و همچنین با هماهنگی شهرداری خرم‌آباد سه مرکز دیگر توزیع نهال در مبادی ورودی شهر به ارائه توزیع نهال به متقاضیان کمتر از 5 اصله نهال اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‎آباد گفت: به منظور جلوگیری از فعالیت مراکز توزیع کننده نهال غیراستاندارد و عوامل دوره گرد در این ایام همزمان گشت‌های عملیاتی این مدیریت به فعالیت نظارتی مشغول هستد.

وی افزود: به متقاضیانی که بیش از پنج اصله نهال خریداری می‌کنند فاکتور معتبر فروش ارائه می‌شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی در نوع واریته خریداری شده بتوانند از طریق مجاری قانونی نسبت به پیگیری و جبران خسارت اقدام کنند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.