مطهری در نشست فهرست صدای ملت؛

هیچ درخواست و یا مخالفتی برای حضور در لیست اطلاح‌طلبان نداشتم

سرلیست صدای ملت گفت: هیچ درخواست و یا مخالفتی برای حضور در لیست اطلاح‌طلبان نداشتم

هیچ درخواست و یا مخالفتی برای حضور در لیست اطلاح‌طلبان نداشتمبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی مطهری سرلیست فهرست صدای ملت امروز یکشنبه (2 اسفند ماه) با حضور در نشست خبری، اظهار کرد: با توجه به فضای سیاسی کنونی جامعه که از دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب تشکیل شده ما تصمیم گرفتیم لیست سومی را هم با مضمون صدای ملت منتشر کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: اصولگرایان به مسئله حقوق شهروندی و آزادی بیان توجه کافی نداشتند و اصلاح‌طلبان نیز در مسائل فرهنگی نقاط ضعفی دارند، لذا ما تلاش کردیم جریان سومی به وجود‌آوریم که فاقد این نقاط ضعف بوده و تنها نقاط قوت دو جریان را داشته باشند.

مطهری ادامه داد: نباید تنها دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب در جامعه وجود داشته باشد و ما ضمن احترام به هر دو گروه کاندیداهای خود را در حوزه تهران و برخی حوزه‌های شهرستانها که اطلاعات کافی در موردشان داشتیم، معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه هیچ تعصب گروهی نداریم، گفت: ما با اعضای 30 نفره لیست صدای ملت هیچ میثاق نامه و تعهدی امضاء نکرده‌ایم که اگر در لیست ما حضور دارند، نتوانند در لیست دیگری قرار بگیرند.

سرلیست صدای ملت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عارف شما را در لیست اصلاح‌طلبان قرار داد، اما چرا شما اسم وی را در لیست صدای ملت قرار ندادید، گفت: اصلاح‌طلبان خود اسم بنده را در لیست‌شان قرار دادند و بنده هیچ درخواست و یا مخالفتی نکردم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: ما بده و بستانی با یکدیگر نداریم و به دلیل آنکه یک جریان جدیدی هستیم، نمی‌خواهیم تابلوی اصلاح‌طلبی و یا اصولگرایی باشیم، زیرا اسم عارف تابلوی اصلاح‌طلبی و یا اسم حدادعادل تابلوی اصولگرایی است و ما می خواهیم لیست‌مان حالت استقلال و جدید بودن خود را حفظ کند.

مطهری تاکید کرد: در هیچ فهرستی به این صورت نیست که هر فردی به طور صددرصد با هم‌لیستی‌های خود در تمامی حوزه‌ها همفکر باشد، بلکه وجود 80 درصد تفاهم مشترک کافی است.

وی تصریح کرد: داوطلبان حاضر در لیست صدای ملت تمام مواضع‌شان مانند بنده نبوده، اما از نظر فکری و گرایش نزدیک به هم هستیم.

سرلیست صدای ملت با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ما از ارائه لیست صدای ملت شکستن دیوار مصنوعی میان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی است، گفت: در هر دو جریان افراد خوش‌فکری حضور دارند که ما دوست داریم آنها را در لیست صدای ملت قرار دهیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در روند تبلیغات از سوی کاندیداها برخی به دنبال تهاجم و تخریب شعارهای کاندیداهای دیگر هستند، بیان داشت: کاندیداها باید با رعایت اخلاق سیاسی برای خارج ساختن رقیب از هر ابزاری استفاده نکنند.

مطهری در ادامه افزود: رعایت اصول اسلامی بسیار مهمتر از پیروزی در انتخابات است و بنده همه را توصیه به رعایت اخلاق اسلامی می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه شما منتقد مجلس نهم بودید و تا چه میزان قرار است آزادی‌های بیان و حقوق شهروندی را در مجلس دهم پیگیری کنید، گفت: انتقادات بنده به مجلس نهم به معنای نادیده گرفتن نقاط قوت این مجلس نبوده است.

سرلیست صدای ملت اظهار کرد: مجلس نهم با تصویب طرح‌ها و لوایحی همچون جرم سیاسی گام بسیار مثبت و موثری برای جامعه برداشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم اذعان کرد: طبعا هدف‌های حقوق شهروندی و آزادی بیان را در مجلس دهم رعایت خواهیم کرد، اما اولویت مجلس دهم را رونق اقتصادی می‌دانیم.

مطهری در ادامه افزود: بحث سیاست داخلی که در دوره قبلی مجلس مغفول مانده را در راس اهداف خود قرار خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فکس برنامه نشست صدای ملت از طریق اداره اخبار مجلس به خبرگزاری‌ها اعلام شد، بیان داشت: ما خبر نشست فهرست صدای ملت را ابتدا در کانال تلگرامی صدای ملت منتشر و بعد پیامک کردیم، اما از دلیل این فرد مطلع نیستم. اینکه ضوابط عمومی مجلس احساس تکلیف کرده و این اقدام را انجام داده، به ما ربطی ندارد، زیرا ما هماهنگ و درخواست نکردیم و آنها شاید فکر کردند صدای مجموعه‌ای از نمایندگان کنونی را می‌خواهند به گوش رسانه‌ها برسانند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه اکنون فشاری از سوی برخی برای منتفی کردن لیست صدای ملت نمی‌شنویم، گفت: البته قبل از انتشار این فهرست تاکیدات و توصیه‌هایی بود که ما لیست صدای ملت را ارائه نکنیم، زیرا لیستی مجزا از اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان منتشر می‌شد، اما ما به دلیل احساس تکلیف، لیست صدای ملت را منتشر کردیم.

وی همچنین ضمن انتقاد به نحوه بررسی صلاحیت‌ها، بیان داشت: بند 1 و 3 ماده 28 باید اصلاح شود، زیرا ردکردن نامزدها به دلیل عدم التزام به اسلام و یا ولی‌فقیه امری بدی بود که آبروی افراد را می‌برد.

سرلیست صدای ملت اظهار کرد: مانند آنکه امام جماعتی را که سالها به این امر اشتغال دارد را به دلیل عدم التزام به اسلام تائید صلاحیت نکنیم و شنیده‌ام که اعضای شورای نگهبان نیز خواهان اصلاح این قانون هستند و می‌توان در همین چند ماهه باقیمانده از مجلس نهم به این امر پرداخت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شعار صدای ملت رونق اقتصادی است، اما شما طی 4 سال فعالیت خود در مجلس هیچ‌گونه تذکر اقتصادی نداده‌اید، تصریح کرد: بنده بارها در مورد قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تذکراتی را بیان کردم، حتی طرحی نیز برای قطع یارانه خانواده‌های غیرپوششی کمیته امداد نیز ارائه کردم، برخی از نمایندگانی که این طرح را امضاء کرده بودند، به دلیل آنکه برای ورود به مجلس دهم رای نیاورند، امضاءهای خود را پس گرفتند، اما بنده معتقدم باید یارانه‌ها قطع شود و تنها به نیازمندان پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: سایت صدای ملت ازامروز راه‌اندازی شده و روز سه‌شنبه آتی نیز همایش انتخاباتی صدای ملت برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.