با هدف رفع محرومیت صورت گرفت؛

اردوهای جهادی به حاشیه شهر مشهد رسید

اردوهای جهادی با هدف ارائه خدمات درمانی و عمرانی به حاشیه شهر مشهد با همت اوقاف، نواحی بسیج و شهرداری برگزار می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد از برگزاری اردوی جهادی «السابقون» در حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: این اردو با هدف ارائه خدمات درمانی برای نیازمندان و محرومین مناطق حاشیه نشین مشهد و در جهت پیشگیری از مزمن شدن بیماری ها، افزایش سرانه سلامت، کاهش هزینه ها و نیز اجرای نیت واقفین خیراندیش برگزار می شود.

حجت الاسلام ذاکری با بیان اینکه این اردو از آذرماه در شهرک شهید باهنر آغاز شده، افزود: این طرح با حضور پزشک عمومی و نیز پزشکان متخصص همچون دندانپزشکی، ارتوپدی و چشم پزشکی در روستای پری آباد و کریم آباد به عنوان مرحله دوم و سوم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مناطق هدف از قبل شناسایی شده بودند و حدود 183 نفر به صورت رایگان توسط کادر درمانی در روستای کریم آباد در گلشهر ویزیت شدند.

رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد ادامه با اشاره به اینکه پزشکان این طرح از رزمندگان دفاع مقدس و جوانان بسیجی اند که به صورت رایگان خدمت می کنند، گفت: اولویت خدمات رسانی با خانواده های بی بضاعت و شهدا به دلیل سکونت در مناطق کم بهره از امکانات است که نیاز به توجه بیشتری دارند.

حجت الاسلام ذاکری با بیان این که این طرح یک کار مشترک از اداره اوقاف ناحیه یک و ستاد شهید بابانظر و نیز همکاری نواحی بسیج و شهرداری هر منطقه است، افزود: میانگین هر برنامه حدود پنجاه میلیون ریال است که این هزینه ها شامل تامین داروهای مورد نیاز بیماران از محل موقوفات دارو و درمان نیازمندان می شود.

وی تاکید کرد: افزون بر ارائه خدمات درمانی در اردوهای جهادی «السابقون» خدمات عمرانی و تعمیر ساختمان های مناطق حاشیه نشین که از حداقل امکانات زندگی برخوردار نیستند نیز انجام می شود که ماهانه یکی از این خانه های شناسایی شده بازسازی می شوند و نیروهای بسیجی تا اتمام کار در محل حضور دارند.

انتهای پیام//


برچسب ها: حاشیه ، شهر ، مشهد ، اردوی جهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.