به مناسبت قهرمانی فوتسال در آسیا

دلتنگی جام آسیایی برای ایران/ تعظیم، ترس و سکوت آسیا مقابل غرش یوزهای ایرانی

تیم ملی فوتسال ایران با اقتدار کامل برای یازهمین بار به عنوان قهرمانی رقابت های ملت های فوتسال آسیا دست یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،چهاردهمین دوره رقابتهای قهرمانی فوتسال آسیا به میزبانی تاشکند ازبکستان آغاز شد. گمانه زنی برای پیش بینی قهرمان مسابقات زیاد بود، ژاپن، تایلند، ازبک میزبان. قدرت های نوظهور فوتسال آسیا آقایی ایران را فراموش کرده بودند و سرخوش از دو دوره ناکامی متوالی ایرانی ها به فکر فرار از چنگ چشم بادامی ها بودند.

اما این جام جام ایران بود. جام عظمت ، جام اقتدار، همت و توانایی فوتسال ایرانی بود. تیم ملی فوتسال ایران پس از آنکه آخرین بار در همین ازبکستان با تحقیر هفت گله ژاپن به قهرمانی رسیده بود، به خواب زمستانی رفت و تا چشم گشود دو جام متوالی را با مربیان یا مشاوران خارجی تقدیم چشم بادامی ها کرد. هضم شکست ناباورانه دو سال پیش مقابل ژاپن برای قدرت بی رقیب فوتسال آسیا سنگین بود و جامعه فوتسال این بار همدل و یکپارچه به موفقیت این تیم ملی فکر کرد.
در این راه اولین جرقه موفقیت را مدیون یک مربی خارجی هستیم. خسوس کاندلاسی که با رفتنش ما را از حصاری که برایمان آفریده بود خارج کرد تا بغض چند ساله مان را این چنین با جیغ بنفش فریاد بزنیم.

با آمدن سید محمد ناظم الشریعه و ایجاد تیم یکدل و یکپارچه. و بازگرداندن همدلی و استفاده از ظرفیت های فوتسال که در دوران خسوس منزوی شده بودند، قدرت از دست رفته را به ایران بازگرداند.

ملی پوشان در مسیر این قهرمانی خوش شانس هم بودند. تیم ایران در دور گروهی با 26 گل زده و دو گل خورده کار دشواری نداشت با گلهای فراوانش از همانجا خط و نشان را برای مدعیان کشید.

دیدار با قرقیز ها هم کمی با مسابقات گروهی فاصله داشت تا ایران بی دردسر راهی نیمه نهایی شود اما در آن سوی جدول قدرتهای نوظهور فوتسال یکی پس از دیگری شانه از رقابت با ایران خالی کردند. ژاپنی ها که امسال تیم خوبی نداشتند را می توان خوش شانس ترین تیم جام نامید که خیلی به موقع از چنگ یوز اسیا گریختند و عطای رقابت با ایران و شانس حضور در جام جهانی را به لقای دورقمی شدن بخشیدند.

ویتنام هم در نیمه نهایی توان رقابت نداشت و 13 گل ایران، ویرانی های جنگ جهانی را برای این کشور بازسازی کرد.

دومین تیمی که جسته و گریخته در این چهارده دوره و مسابقات باشگاهی آسیا توانسته بود ایران را آزار دهد تایلند بود. اما آنها هم ترجیح دادند مانند ژاپن فینالیست نباشند اما گلباران هم نشوند تا قرعه فال فینال به نام ازبکستان میزبان بیافتد.

تیمی که با حمایت تماشاگران مشتاقش کار بزرگی کرد و به دیدار نهایی راه یافت در فینال به دنبال چیزی به جز آبرو نبود تا یازدهمین قهرمانی فوتسال شادی بخش ملت ایران در آخرین روزهای سال 94 باشد.

ازبکستان ، تماشاگران ازبک، ژاپن، تایلند ، همه و همه تیمها و فوتسالی های آسیا سر تعظیم بر اقتدار و نمایش شکوهمند فوتسالیستهای ایران فرود آوردند. نمایش کم نظیر ملی پوشان خاطره قدرتنمایی هایمان در سالهای نه چندن دور را برایمان زنده کرد تا به پاس این قهرمانی شیرین و این برد غرورآفرین ایستاده کلاه از سر برداریم و به ملی پوشان ایران اسلامی دست مریزاد بگوییم. 

امیداریم این پیروزی ها مقدمه ای برای دستیابی به آرزوی دیرینه مان در فوتسال و راهیابی مجدد به جمع چهار تیم برتر فوتسال جهان باشد.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار