زاهدان؛

اهمیت نقش آموزگاران در انتقال هنجارهای مطلوب اجتماعی

معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: آموزگاران به عنوان یکی از گروه‌های مرجع در انتقال ارزش و هنجارهای مطلوب اجتماعی نقش حائز اهمیتی را دارا بوده و با تقویت مهارت‌های اجتماعی در گروه‌های آموزشی می‌توان به درونی‌سازی آرمان‌های اجتماعی در گروه‌های هدف دانش‌آموزی امیدوار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از زاهدان؛ محمدعلی حمیدیان افزود: چهارمین کارگاه آموزش ضمن خدمت فرهنگیان با رویکرد پیش‌گیری رشدمدار با حضور جمعی از معلمان در سالن اجتماعات مرکز مشاوره اداره آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
وی ادامه داد: «پیش‌گیری» مجموعه‌ای از تدابیر و سیاست‌های کاربردی است که با هدف مدیریت و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی از سوی نهادهای متولی اعمال می‌شود، فرایندی که در صورت تحقق مطلوب می‌تواند در بازه زمانی بلندمدت به ایجاد جامعه‌ای سالم و اصلاح رفتارهای مجرمانه و بزهکارانه کمک کند.
حمیدیان تصریح کرد: بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی فاقد مهارت‌های لازم هستند و همین امر آنها را در مواجهه با مشکلات و مسائل روزمره زندگی ناتوان و آسیب‌پذیر می‌سازد و به طور قطع افراد و گروه‌های اجتماعی برای مقابله سازگارانه با موقعیت‌های تنش‌زا و کشمکش‌های زندگی نیاز به فراگیری مهارت‌هایی دارند که یکی از مهم‌ترین و موثرترین این ظرفیت‌ها برنامه آموزش مهارت‌های زندگی است.
وی خاطرنشان کرد: هدف از آموزش این مهارت‌ها کمک به افراد به خصوص گروه‌های سنی نوجوان و جوان جامعه در راستای ارتقاء خودشناسی، کنترل هیجانات کاذب و حل کردن هر چه بهتر تعارضات اجتماعی است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار