گزارش/

خودنمایی دختران شهر در پاساژهای لوکس +تصاویر

در این گزارش با نگاهی متفاوت سری به پاساژهای شهر زده ایم...

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی از افراد بخصوص جوانان بعد از تعطیلی محل کار خود مستقیما به منزل نمی روند و علاقه مندند فضای جامعه را تماشا کنند و در این راستا ممکن است آگاه یا ناخودآگاه به بازدید ویترین‌ رنگارنگ مغازه‌ها بپردازند. گروهی از جوانان غیر شاغل زمان بیشتری را به این کار اختصاص می‌دهند و این فعالیت به نوعی به تفریح روزمره آنها مبدل شده است.


* افراد از پاساژ گردی چه اهدافی دارند؟!

این گروه از جوانان در پاساژ گردی های خود اهداف متفاوتی دارند؛ برخی به دنبال پرکردن زمان اضافی خود هستند و بعضی برای آشنایی با افراد مختلف به این کار متمایلند. اما عده‌ای دیگر واقعا قصد خرید دارند. در هر حال هر پدیده‌ای که از کار کرد اصلی خود دور شود و به بیراهه رود می‌تواند مخرب شود. پاساژ گردی هم اگر به شکل افراطی انجام شود به صورت یک امر اعتیاد گونه در آمده و کنار گذاشتن آن مشکل می شود.

سارا 22 ساله دانشجوی کارشناسی زبان انگلیسی می‌گوید: بعد از اتمام کلاس‌های دانشگاه علاقه مندم که با دوستان خود به تماشای سطح شهر بروم؛ با این کار انرژی زیادی می‌گیرم.پاساژ گردی تفریحی کم هزینه و خوب می‌باشد و برای من و دوستانم به یک عادت غیر قابل ترک تبدیل شده است!

دخترانی که برای خودنمایی پاساژگردی می کنند +تصاویر

دخترانی که برای خودنمایی پاساژگردی می کنند +تصاویر


* کدام خانم‌ها از خرید کردن بیزارند؟!

علاقه تعداد زیادی از خانم ها و خصوصا دختران جوان به خرید و تماشای ویترین مغازه‌ها  انکار ناپذیر است. اما میزان زمانی که به این کار اختصاص پیدا می‌کند مشخص کننده سطح تمایل اشخاص است. برخی به شکل اعتیاد گونه از صبح تا شب به وقت گذرانی در پاساژهای شهر مشغولند اما بعضی دیگر هفته‌ای چند بار و یا یک بار از آن‌ دیدن می کنند.

ندا 26 ساله دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق در خصوص بازدید از پاساژ‌ها می گوید: مشغول ادامه تحصیل هستم و زمان برایم ارزش زیادی دارد چون افراد با استفاده بهینه از وقت خود به پیشرفت‌های روز افزونی می‌رسند. در حال حاضر هفته‌ای یک بار به دیدن مغازه ها و پاساژ‌ها می‌روم و کالاهای مورد نیاز خودم را میخرم.

دکتر هادی جعفربای آسیب شناس اجتماعی درباره خیابان گردی و ویترین گردی جوانان می‌گوید: یکی از علل اصلی شکل گیری باورهای جوانان سیاست گذاری‌های نهادهای اجتماعی و فرهنگی است؛ اگر این نهادها از نظر فکری نتوانند به گونه‌ای درست باورسازی کنند برخی جوانان با فرهنگ غرب پیوند می‌خورند. جوانان باید از پیچیدگی های زندگی فردی خود آگاه باشند تا بتوانند برای آن به درستی تصمیم گیری کنند. فرهنگ، مجموعه باورها و اعتقادات افراد است که افراد در تعاملات فردی و اجتماعی از اطرافیان می‌آموزند.

دخترانی که برای خودنمایی پاساژگردی می کنند +تصاویر

دخترانی که برای خودنمایی پاساژگردی می کنند +تصاویر


*جایگزین پاساژگردی چیست؟

 اکثر افراد تنوع، سرگرمی و نشاط را دوست دارند و کمتر کسی پیدا می شود که از این قبیل کارها بیزار باشد. جوانی و نوجوانی گره خورده است باشور و نشاط مختص به خودش و اقتضای ذاتی این دوران، تفریح و گردش است و پاساژ گردی هم بخشی از آن می باشد. اما افراد با اختصاص زمان کمتری به آن و جایگزینی تفریحاتی سالم‌تر می‌توانند از وقتشان استفاده مطلوب تری کنند.

مینا 25 ساله کارشناس رشته علوم تربیتی می‌گوید: سعی می‌کنم که در اکثر موارد حد تعادل را در زندگی خودم حفظ کنم و از هر چیزی در جایگاه و زمان خاص خودش استفاده کنم. پاساژ گردی هم جذابیت خاص خودش را دارد ولی بهتر است که به اندازه به آن پرداخته شود چون این کار زمان زیادی را از فرد می‌گیرد.


* افرادی که به شکل افراطی به بازدید مغازه‌ها و پاساژ‌ها مشغولند

همه ما به استراحت و تفریح احتیاج داریم اما نحوه تامین آن مهم است؛ برخی با این طرز تفکر که من هر اندازه از نظر پوشش با بقیه متفاوت باشم بیش‌تر مورد توجه دیگران قرار می گیرم دائما به خرید فکر می‌کنند.

عسل 22 ساله کارشناس رشته داروسازی درباره علاقه خود به پاساژ گردی و خرید می‌گوید: من به خاطر توجه بیشتر دیگران به خودم علاقه زیادی به خرید از مدل‌های روز دارم. با این کار بیشتر می‌توانم نظر دوستان و آشنایانم را به خود جلب کنم و احساس برتری و قدرت نسبت به آن‌ها دارم.

برخی از جوانان به صورت هفتگی یا روزانه لباس خریداری می‌کنند؛ آنها حتی اگر نیازی هم به چنین لوازمی نداشته باشند بازهم به خاطر حس خوشایندی که درآنها ایجاد می‌شود خرید می کنند. خرید بیش از حد هم نوعی بیماری است که فرد به خیال خود در اثر انجام آن، به حالت خودکفایی می‌رسد و کمبود‌های شدید احساسی و عاطفی خود را با این کار برطرف می‌کند.

دخترانی که برای خودنمایی پاساژگردی می کنند +تصاویر

* زمان شما چقدر مهم است؟

افرادی که برای زمان خود برنامه ریزی دقیقی ندارد و سرگرم تفریحات غیرضروری هستند از اهداف اصلی زندگی دور می‌مانند. تفریح سالم بخشی از زندگی هر انسانی را شکل می‌دهد اما نوع نگرش افراد به آن متفاوت است؛ برخی تفریح را در گشتن در سطح شهر و پاساژهای آن و خرید می‌دانند و بعضی آن را در موقعیتی پر محتوا و سازنده تر تعریف می کنند و اشخاصی که برای زمان خود ارزش قائل هستند از آن به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. اما عده‌ای وجود دارند که فقط می‌خواهند زمان آن‌ها بگذرد و برایشان اهمیتی ندارد که از وقت خود به شکل درست استفاده کنند و این گونه افراد با خواست خود می‌توانند به زندگی خود جهت بهتری دهند.


گزارش از مریم شهسواریان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
وقتای بیکاری و تفریح کتاب بخونین و از این بهتر برید زیارت یا عبادت کنین یا با خانواده برید بیرون . تا جهنم نروید با وقت تلف کردن و بی بند و باری . به خودتون ضرر میزنید و حتی به دیگران . بی بندو باری دختر ها یکی از دلایل بزرگ انحراف و بی بندو باری پسر هاست . قران میگه انتم تعلمون ( شما میدانید ) ولکن لا یعقلون ( اما عقل ندارید )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
پاساژ گردی هم شد تفریح,برید باشگاه,هم ورزش هم تفریح,برا سلامتیتونم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
باسلام خدمت همه هموطنانی که اینجا نظر دادهاند. پاساژ رفتن مشکل نیست فرهنگ را به بی فرهنگی بدل کردن مشکل هست. مگه فرهنگ به اینه که بی حجاب یا بدحجاب باشیم. اگر این فرهنگه پس به نظر من حیوانات خیلی بافرهنگ ترند. اما مشکل جوانان ما اینه که اصلا شناختی به حجاب و احکام خداوند ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
خدا نکنه ذات آدم کثیف باشه چه تفریح باشه چه نباشه ادمی که میخواد خوی بی بند وباری خودشو ابراز کنه ،میکنه
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
اگه تفریح مفید نباشه همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
بعضی از خانم هاوآقایانی که میگن این تیپ مشکلی نداره برای بیرون رفتن فقط میخام بهتون بگم اشکال داره اینجا کشور اسلامی نه غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
اسلام فقط به حجاب نیست. هر وقت دروغ و ربا و رشوه و دزدی و اختلاص و فساد ازجامعه حذف شد بگو که مسلمون هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
شما که دم از دبی میزنی همه چیز یک کشور رابا دیگری مقایسه میکنن درعوض اونا توخیلی چیزای دیگه عقب ترن مثلا دینداری ،حیثیت،اینده نگری درمسائل استراتژیک ،رویکرد درست سیاسی و...
درمورد ترکیه هم خیلی ها تعریف میکردن ومیکنن ولی عاقبتش رو همه خواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
حرف شما درست، ولی دینداری، آینده نگری در مسائل استراتژیک و این حرفای قلمبه سلمبه واسه مردم آب و نون نمیشه داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
همه این بدبختیها از بیکاری فزاینده و ایجاد کارهای کاذب است. شما می دانستید جدیدا" شهر دبی به عنوان اولین شهر جذب توریست در دنیا معرفی شده واقعا باعث تاسف که ما با این قدمت تاریخی و اسلامی قادر حتی نیستیم مثل یک شهر خشک باشیم واقعا پیشرفتهای علمی دنیا هر کاری را ممکن کرده است و ما همش منم منم منم منم می کنیم چیزی واقعا در سبد نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
با سلام خدمت دوستان گرامی
پاساژ رفتن اصلا مشکلی نداره و وقتی شما با دوستات میری بیرون حتی همان طور که فرمودند شما انرژی زیادی میگرید و نوعی ورزش هست.
اما منظور دوستمون این بود که بعضی افراد اهداف خاصی دارند که تعدادشون هم اندک است و با ظاهری نامناسب حضور پیدا میکنند و با فرهنگ ما ایرانی ها سنخیتی ندارد.
از شما دوستان هم خالصانه تقاضا دارم از زیاده روی در گفتگو بپرهیزید.
فارغ از هر زنده باد و مرده باد
دست بر دست همدیگر باید نهاد
(میثم خاکی نهاد)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
واقعا پاساژگردی رو تفریح میدونید یعنی واقعا تفریح دیگه ای نیست
هرچی فکرکنی زندگی میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
آقا جان به جاي ايراد گرفتن يه جايي را معرفي كن من كه هر چه فكر مي كنم جايي را تو شهرمون سراغ ندارم كه هم تفريح باشه و هم كم هزينه
ولي حالا كه بيشتر فكر ميكنم ميبينم اگه هزينه هم بخوايم بكنيم بازم جايي نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
اشتغال+ازدواج=راهکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
شغل که نیست بنابراین از معادله ای که گفتی حذف میشه!
من به جاش صفر میذارم
0+ازدواج= خودکشی محض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
مگه به جز مسافرت به شمال و پاساژ گردی تفریح سالم دیگه ای هم داریم ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
باساژ کردی از خیلی لحاظ به نفع جوانان هست اول به دلیل پیاده روی ورزش حساب میشه 2از شبکه های اجتماعی دور میشه و اندکی تحرک داره3از افسردگی جلوگیری میکنه و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
یه بارکی بگید نفس کشیدن و مصرف اکسیژن هوا هم بی بندوباریه بعد ازون ور میگن چرا ایران جزو غمگین ترین کشورای دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
تفریح سالم خوبه اما تو کشور ما میشه بگید منظور از تفریح سالم چیه و اینکه خیلی از جوانها از سر بیکاری و بی پولی به پاساژگردی می پردازن آیا مسوولان به فکر این هستند که راه هایی برای تفریح سالم جوانان ایجاد کنند مثلا مکان هایی به طور رایگان در اختیار جوانان قرار دهند که ورزش کنند یا فقط همه یاد گرفتیم که شعار بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
حالا چرا فقط خانم ها رو نوشتید ؟؟ مگه پسرا نمیرن ولگردی ؟؟؟؟؟
-
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
بهشت و جهنم که دروغ نيست حتي اگر باورش نداشته باشي شما از اهالي کداميد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
خب شما یه تفریح دیگه نام ببر تا جوانان برن اون سمت
البته تفریح کم خرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
بیکارند بیچاره ها وگرنه یک خانم متین و باوقار حسن التبعل دارد نه ولگردی!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
اما افراد با اختصاص زمان کمتری به آن و جایگزینی تفریحاتی سالم‌تر می‌توانند از وقتشان استفاده مطلوب تری کنند.

خیلی زحمت کشیدید از این مثال هایی که عنوان کردین برای "جایگزین پاساژگردی چیست؟"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
واقعا این کجاش بد هست خوب امدند تفریح بگردند به چه موضوعاتی میپردازید واقعا خبرهای خوب بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
واقعا براي اين فرهنگ بي بند وباري كه به سرعت خودشو بين ما ايرانيها جا ميكنه و فاصله طبقاتي شديدي كه هست متاسفم.آيا از انقلاب اين چيز رو ميخواستيم؟؟؟؟؟؟ متاسفم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
اگه فکر میکنید پاساژ رفتن بی بندوباریه منم برای شما متاسفم . شما از کجا خرید میکنید بگید بقیه هم برن از اونجا بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
درسته مگه پاساژ رفتن بی بندوباریه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
نفس پاساژ رفتن بی بند و باری نیست بلکه با تیپ و لباس و آرایش های زننده و غرب گرا به پاساژ رفتن مصداقه بی بند و باریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
تا کی باید بفهمید بی حجابی برای این کشور نیست. بابا اسلام 1400سال پیش همه چیزو مشخص کرده هنوز هم باید گمراه بود؟ عصر جاهلیت مدرن همینه. به نظر من با کلاسی و پیشرفت در بالا برده علم و معرفت ، درست کار کردن، احساس وظیفه نمودن ، تفریح بجا و موارد ی که شما خیلی بهتر میدونید هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
آقا پاساژ هم نمیریم خوبه؟؟؟یه دفعه بگو بمیریم دیگه. نه اینکه خیلی خوبه تفریحات مون
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
راهکار هم داری؟چه تفریحی دارن جوونای ما؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
صحبت های خوبی بود..امید است که مورد توجه جوانان قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
خواهرمادر خودشما کجا خرید می فرمایند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
الان پوشش این خانوما مشکل داشت ؟
کی میخواین قبول کنین یه سری تو ایران اسلام گرا نیستن . حالا بیا بکشینشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
شاید خب اون خانوما نمیخواستن چهرشون معلوم بشه ، به خاطر همین عکاس صورتشون رو محو کرده.

چرا ماها اینقدر قضاوت میکنیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
خیلی هم خوب .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
اینا دخترای همین مملکتن.خونه خودشونه.کسی نمیتونه بگه چطوری بگرد چطوری نگرد.با این کارتون مردمو از انقلابمون دورتر میکنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
متاسفانه شهرداریها بحای ساختن مراکز تفریحی فرهنگی وهتری ووووفقط پاسا ژمیسازن وبیشتر به فکر کسب در امدن تا رفاه مردم.پس مردمم برا تفریح میرن پاساژ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
اصلا متن رو نخوندم.
ولی سوالم اینه که شما:
چه پیشنهادی براشون داری؟
چه پیشنهادی برای سرگرمی من داری ؟
چه پیشنهادی برای اوقات فراقت من داری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
متاسفانه تو کشور ما کم ارزش نه بی ارزش ترین چیز وقت انسانهاست . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
نه برای همه ولی برای اکثریت درسته، چون که هنوز بعضی چیزا درست فرهنگ سازی نشده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
کجا برن تفریح کنن
آخرین اخبار