میوه های قاچاق با طعم سم و آفت

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: میوه های قاچاق علاوه برآلودگی، بیماری و آفت را برای باغات کشور به ارمغان می آورد.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دستگیری عاملان توزیع میوه های قاچاق اظهار داشت: مسئولان مربوطه برخوردهایی با عاملان این اقدام انجام داده اند و برخی از متخلفان از جمله عاملان توزیع دستگیر شده اند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری و برخوردهای قاطع با عاملان قاچاق میوه از تب و تاب خواهد افتاد،افزود:با حجم انبوه میوه قاچاق به کشور تولید کنندگان سیب و پرتقال به سبب اینکه بخشی از هزینه تولیدشان را به دست نمی آورند در حال نابودی هستند.

شادلو با بیان اینکه نیازی به واردات نارنگی در شب عید نداریم گفت:درحال حاضر نارنگی بندر عباس در بازار داخل موجود است که به سبب ویژگی و کیفیت خاص قیمت نسبتا بالایی دارد اما باید گفت که نارنگی فارس تمام بازار را پر کرده است و پاسخگوی نیاز شب عید است.

نائب رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: نارنگی فارس در بازار کیلویی 2هزار و 500 تا سه هزار تومانبه فروش می رسد درحالی که نارنگی پاکستانی بی کیفیت و پر از هسته کیلویی 6 هزار تومان است و از طرفی میوه های قاچاق آلوده هستند و مشکلاتی رابرای افراد می تواند بوجود آورند ضمن اینکه ممکن است بیماری و آفاتی را با خود به باغات کشور وارد کند که منجر به نابودی تولید شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: میوه ، قاچاق ، سم ، آفت ، آلودگی ، بازار ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار