ایجاد پرونده الکترونیکی مشاوره‌ای برای ۳ میلیون دانش‌آموز/حضور 3.5 میلیون رأی اولی در انتخابات

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سه میلیون نفر از دانش آموزان سراسر کشور پرونده الکترونیکی مشاوره تنظیم شده تا مسائل تربیتی قبل از وقوع حادثه شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در نشست خبری هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی در سالن کنفرانس ساختمان علاقمندان با اشاره به برنامه‌های هفته تربیتی آموزش و پرورش اظهار داشت: امور تربیتی بر اساس شرایط و وظایف خاص خود به عنوان یک حافظ ارزش‌های دینی و ملی کشور و مربیان این عرصه به عنوان طلایه‌داران بخش فرهنگ و ترویج دینداری در بین جوانان است.

وی بیان کرد: تقویم اجرایی هفته تربیت اسلامی بدین شرح است:
شنبه : روز امور تربیتی و تحول بنیادی آموزش و پرورش
یکشنبه: امور تربیتی ولایت مداری و اقتدار ملی
دوشنبه:امور تقویتی، عقلانیت، امید
سه شنبه: امور تقویتی، خلاقیت و نوآوری، جهاد علمی
چهارشنبه: امور تربیتی، مقاومت، ایثار و شهادت
پنجشنبه: امور تربیتی، اقتصاد مقاومتی 
جمعه:امور تقویتی، تشکل‌های دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش با بیان اینکه نامگذاری بر اساس فعالیت‌های اسلامی صورت می‌پذیرد، افزود: تقدیر از پیشکسوتان عرصه تربیت باعث الگوبرداری‌ فرزندان از این نخبگان تربیتی است و تربیت اسلامی را در بین جامعه ترویج می‌کند و همچنین در هفته تربیت اسلامی سعی بر این شده است که علاوه بر مربیان تربیت آموزش و پرورش از پیشکسوتان خارج‌ از محیط آموزشی نیز تجلیل به عمل آید.

کفاش اظهار داشت: در هفته گذشته از استاد احد صافی به خاطر فعالیت‌های تربیتی‌اش تجلیل به عمل آمد زیرا که این مرد بزرگ با کردار، عمل و رفتارش باعث شد خیلی افراد را جذب خود کند.

وی ادامه داد: در روز سه شنبه هفته آینده در سالن حجاب مراسم ویژه  تقدیر از پیشکسوتان استانی را خواهیم داشت و از هر استان سه مقام تربیتی تقدیر می‌شود و همچنین خانواده‌ بزرگ امور تربیتی را در اردوگاه شهید باهنر اجتماعی داشته و مجموعه فعالیت‌های تربیتی در سال 94 مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

کفاش با بیان اینکه 11 نفر از همکاران در عرصه تربیت دانش آموزان درخشیدند تصریح کرد: یکی از برنامه‌‌های پیش روی معاون تربیتی و فرهنگی سازمان، تغییر نقش مربیان تربیتی از مجریان پرورشی و تربیتی است، به طوریکه سعی می‌شود مجموعه فعالیت‌های تربیتی در مدارس به تشکل‌های دانش آموزی واگذار شده و مربیان امور تربیتی نقش یک هدایت‌گر را بازی می‌کنند و بچه‌ها را به اهداف عالی و اهداف ارزشی و دینی هدایت می‌کنند.

کفاش تاکید کرد: مربیان دوره‌های آموزشی متعددی در سطوح کشوری در جهت ارتقای بنیاد علمی آنها و همچنین ارتقای عملی نسبت به شناخت تربیتی و روانشناسی نوجوانان و همچنین ایده‌های جنبه‌های فکری و حرکت‌های دانش آموزی برنامه‌ریزی شده است و این دوره‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج خوبی نسبت به آن حاصل شده است.

کفاش اظهار کرد: در بخش قرآن، نماز و عترت دو طرح نور و نورباران را در مدارس کل کشور اجرا کرده و دانش آموزان از حیث حضور 13 درصد مشاورشان افزایش یافته است و همچنین در این دو طرح جمعیتی بالغ بر4 میلیون نفر در رشته‌های حفظ کل قرآن و حفظ موضوعی شرکت کردند.

اجرای 650 دارالقرآن در امور تربیتی
کفاش ادامه داد: در اجرای مدارس دارالقرآن ما 60 درصد رشد داشتیم و این مدارس که در دولت قبل متوقف شده بود در دولت تدبیر و امید علاوه بر حفظ مدارس قرآنی ما توانستیم 650 دارالقرآن را اجرا کنیم.

وی ابراز داشت: در جهت تقویت فرهنگ اقامه نماز ما 150 درصد رشد داشتیم و  برای توسعه نمازخانه‌های کشور جلسات متعددی را برگزار کردیم.

معاون فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش عنوان کرد: در دو بخش  طرح مبین و یاوران نماز 450 مدیران متوسط دوره اول آموزش دیده  و مبلغ 2 میلیارد تومان به وسیله ستاد اقامه نماز کشور هزینه آموزش چگونگی برخورد و اجرای نماز و همچنین انجام کارها به دانش آموزان تخصیص یافت.

کفاش ذکر کرد: از بین 20 هزار نفر ائمه جماعت 3 هزار نفر انتخاب شده و برای این عزیزان آموزش‌های لازم در جهت راه‌های برخورد شریف با دانش آموزان و صحبت آنان جلساتی برگزار شد.

کفاش گفت: طرح امام شناسی مصباح الهدی با شرکت 6 میلیون دانش آموز در سراسر کشور برگزار شد و در حاشیه این طرح کتاب سطح زندگی از اهل بیت که  بر اساس هر پایه تحصیلی به وسیله علمای حوزه تدوین و به زبان ساده در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: سال 94 سال بسیار پربرکتی در عرصه کتاب و کتابخانه بود، به طوری که  در این حوزه ما66 درصد نسبت به سال 93 رشد داشتیم و 10 هزار‌و 409 هزار جلد کتاب به مدارس اهدا کردیم.

وی بیان کرد: اردوی مناطق مرزی با حضور 1200 دانش آموز در سال گذشته انجام شد و همچنین در سال 93 در سطح کشور دانش آموزانی که به دلایل مختلف موفق به زیارت امام رضا(ع) نشدند در یک اردوی زیارتی کنترل شده به مشهد مقدس سفر کردند و در این طرح 12هزار نفر اعزام شدند و تمام هزینه‌های این سفر را خیرین عزیز کشورمان تقبل کردند.

کفاش متذکر شد: برگزاری آزمون‌های عملی، تربیتی و مشاوره در سطح کشور برگزار کردیم و بر اساس استاندارد‌های علمی این مربیان دسته‌بندی شدند.

وی ادامه داد: طرح غربالگری مربیان  به معنی تفاوت بین آنها نبوده بلکه به منظور نظارت بهتر دانش آموزان و سنجیدن علم‌شان این کار صورت گرفته است.

کفاش گفت: آئین نامه اداری- تحصیلی تصویب شده و برای تصویب در صحن مجلس تقدیم نمایندگان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: طرح کارشناسی همیار مشاوران از امروز صورت یافته و در این طرح افرادی تحت عنوان یاوران مشاوران تربیتی در جهت توانمندسازی‌ روانی و تحصیلی دانش آموزان به مربیان تربیتی کمک می‌کنند.

کفاش گفت: برای سه میلیون نفر از دانش آموزان سراسر کشور  پرونده الکترونیکی مشاوره تنظیم شده تا مسائل تربیتی قبل از وقوع حادثه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: مجموعه مجله تربیت به پنج بخش توسعه فعالیت‌های فرهنگ و هنر ، مجله تربیت سیاسی و اجتماعی با 20 هزار جلد، تربیت مشاوره تربیتی تحصیلی، مجله تربیت قرآن و نماز و عترت و همچنین مجله تربیت دانش آموزی به وسیله سازمان دانش آموزی در جهت ارتقای سطح علمی مشاوران و دانش آموزان و همچنین خانواده‌ها تدوین شده و مهر ماه سال 95 به دست علاقمندان می‌رسد.

وی ابراز داشت: در سال گذشته  600 هزار نفر از دانش آموزان در اردوی راهیان نور شرکت کرده و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این اردو توسعه یابد زیرا راهیان‌ نور یک کار اعتقادی است و به خوبی می‌تواند مفاهیم دفاع مقدس و ایثارگری‌ رز‌مندگان به دانش آموزان نسل جدید منتقل کند و من معتقدم که این کار یک عمل ارزشی است.

کفاش در ادامه گفت: در انتخابات امسال 3 و نیم میلیون دانش آموز رای اولی داریم که من از این عزیزان تقاضا دارم که همراه با خانواده‌هایشان با شور و نشاط و در ساعات اولیه اخذ رای در آینده کشورشان مشارکت کنند.

حضور گسترده دانش آموزان در پای صندوق‌های رای
معاون فرهنگی و تربیتی اظهار کرد: در انتخابات امسال بیش از 75 درصد عوامل اجرایی آموزش و پرورش با وزارت کشور همکاری دارند و همکاران عزیز ما هیچ گونه انتشاری بابت تعطیلی مدارس در روز شنبه نداشته زیرا عملشان‌ خالص و فی السبیل‌ الله است.

کفاش‌ ذکر کرد: تشکل‌های بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، شورای دانش آموزی، سازمان فرزانگان فعال بوده و همه برای ایجاد شور انقلابی در این انتخابات شرکت می‌کنند.

وی در پایان گفت: تمام سعی ما این است که سطح سواد رسانه‌ای مربیان تربیتی و آموزشی را افزایش داده تا در موارد برخورد با دانش آموزان بتوانم بهترین عمل و کارایی داشته باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار