درس خواندن عشق می‌خواهد

تشویق دانش‌آموز به درس خواندن و انجام تکالیفش، نقش مهمی در موفقیت او خواهد داشت.

شیوا وکیلی روانشناس عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: آموزش مهارت خواندن و انجام تکالیف مدرسه بوسیله خود دانش‌آموز، یکی از موارد مهم بوده که باید همانند دیگر مهارت‌ها از جمله برقراری روابط اجتماعی، غذا خوردن و مسئولیت پذیری به کودک آموزش داده شود.

وی در ادامه گفت: در صورت عدم تمایل دانش آموز به درس خواندن، والدین باید در این رابطه با فرزند خود گفت‌و گو کرده و دلیل این بی میلی را جویا شده همچنین پدر و مادر باید فرزند خود را آگاه سازند که برای رسیدن به هدف گاهی ناچار است با شرایط سخت و ناملایمات اطرافیان کنار آمده و آنها را تحمل کند.

وکیلی تصریح کرد: کودک را تشویق به استراحت، خواب کافی و تغذیه صحیح خصوصاً در وعده صبحانه برای بازده بهتر در انجام تکالیف کرده و نیز تشویق در انجام تکالیف مدرسه موجب شده تا او اهمیت پیشرفت در درس‌هایش را برای پدر و مادر متوجه شود و این خود باعث اشتیاق دانش‌آموز به درس خواندن خواهد شد.

این روانشناس در پایان تاکید کرد: برنامه ریزی در کارهای روزمره برای دانش‌آموز مفید بوده و به یاد داشته باشید هرگز فرزندتان را با دادن رشوه مجبور به درس خواندن نکنید و با روحیات او آشنا شده و در لحاظات سختی کنار او باشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار