آینده کودک را خرج اختلاف خود نکنید

والدینی که از یکدیگر جدا شده‌اند باید برای آینده کودک خود اختلاف را کنار گذاشته و مسئولیت‌پذیر باشند.

محمود بیات روانشناس تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: کودک پس از طلاق و جدایی والدینش بیشتر از طلاق و جدایی والدینش بیشتر از قبل نیز  نیازمند توجه و حمایت داشته زیرا در صورت عدم این پشتوانه دچار مشکلات روحی و آسیب‌های جدید‌تری خواهد شد.

وی ادامه داد: بدون توجه به اینکه از لحاظ قانونی حق سرپرستی کودک با کیست، باید هردو والد بکوشند که نسبت به فرزند خود مسئولیت‌پذیر باشند زیرا برای کودک مهم بوده که هر دو والد دوستش داشته و باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس او می‌شود.

بیات تصریح کرد: والدین باید بکوشند تا به جای اینکه یکدیگر را در نظر کودک تخریب کنند، برای تکمل رشد روحی و روانی فرزند خویش کوشیده تا کودک از فشارهای روانی و کشمکش‌های درونی برای انتخاب یک والد رها شده زیرا او به هر دو والد یعنی پدر و مادرش نیاز و علاقه دارد.

این روانشناس تربیتی در پایان گفت: سعی کنید برای آینده فرزند خود اختلاف را کنار گذشته و او را به خاطر مسائل شخصی و درگیری‌های میان خودتان قربانی نکنید و هر یک جدا از اعتقادات و خواسته‌های خود برای رشد کودکتان، همدل باشید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار