اجازه بچگی کردن را به کودک بدهید

انتظار رفتارهای بزرگ از فرزند اول در قبال نوزاد تازه متولد شده، توقع بی جایی است.

ناهید ازغندری روانشناس کودک در گفتگو  با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: تولد نوزاد در خانواده، در شرایطی که فرزند اول سن کمتری داشته خصوصا دو یا سه ساله، اشد اختلافات و مشکلاتی را ایجاد کرده و نکته‌ی مهمی که باید در نظر داشت این است که هر دوی آنها نیاز به محبت دارند.

وی تصریح کرد: نیاز به توجه و محبت حتی بیشتر برای فرزند اول لازم بوده زیرا و او در سنی است که کاملا عواطف را درک کرده حتی خرید اسباب بازی برای او در کاهش تنش‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

ازغندی در ادامه گفت: بازگو کردن فواید داشتن خواهر یا بردار کوچکتر به او، دخالت دادن وی در کارهای فرزند دوم، یادآوری نیازها و خواسته‌های نوزادی خودش به صورت محبت آمیز و تشویق او در انجام رفتار مناسب با فرزند کوچکتر، از راه‌های کاهش مشکلات در خانواده‌ها است.

این روانشناس کودک در پایان گفت: هرگز فرزند بزرگتر را به خاطر رفتارهای نادرست با نوزاد و یا والدین به شدت تنبیه نکرده و خصوصا از کتک زدن او دوری کرده و اجازه دهید تا او در هوای کودکی خود بچگی و هیچ وقت وی را سرزنش نکرده و این خواسته‌ را که تو بزرگتری و رفتارت هم باید مانند بزرگترها باشد، از او نخواهید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار