مرگ 500 هزار کودک عراقی در نتیجه تحریم‌های آمریکا

موسسه ران پل در مقاله‌ای به بررسی نتایج مخرب تحریم‌های آمریکا بر کشورها و مرگ 500 هزار کودک در عراق در نتیجه این تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی موسسه ران پل، در مقاله‌ای به بررسی نتایج مخرب تحریم‌های آمریکا بر کشورها پرداخته شده است.

در این مقاله آمده است در حال حاضر تحریم‌های آمریکا بر تعدادی از کشورها اعمال می شود اما تنها نام سه کشور در بین آنها در فهرست کشورهای حامی تروریسم است: ایران، سوریه و سودان.

این مقاله افزود زمانی که "مادلین آلبرایت،" وزیر امور خارجه وقت آمریکا گفت، در حدود 500 هزار کودک در نتیجه تحریم‌های آمریکا در عراق جان خود را از دست دادند، یکی از موارد نادری بود که یک سیاستمدار تلویحا اذعان کرد، واشنگتن از اقدامات غیرمرگباری حمایت می کند که نتیجه آن کشتار مردم بیگناه بود.

این مقاله در ادامه تصریح کرد تحریم‌ها، مجازاتی جمعی هستند که واشنگتن برای تحت فشار گذاشتن دولت‌های خارجی از آن استفاده می کند تا بدون این که وارد جنگ شود، بتواند آنها را تسلیم کند. همه تحریم‌ها مستقیما به فعالیت‌های تروریستی مربوط نمی شود. برخی اوقات تحریم‌ها، افراد و سازمان‌هایی را هدف قرار می دهد که از دید دولت آمریکا رفتاری نابهنجار دارند. تعدادی از مقامات روسی به دلیل مسائل اوکراین تحریم شدند. سپاه پاسداران ایران به دلیل مشارکت در فعالیت گروه‌های رادیکال و حمایت از برنامه موشکی این کشور تحریم شده است.

اما مخرب ترین تحریم‌ها، آنهایی هستند که مستقیما بر کشوری اعمال می شوند که در نتیجه آن همه موارد از جمله مسائل اقتصادی تحت تاثیر قرار می گیرند. این همان موردی است که برای عراق در زمان صدام اتفاق افتاد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار