در گفتگو با روزنامه الریاض؛

مقام آمریکایی: با برجام، خاورمیانه امن‌تر و با ثبات‌تر است

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی درباره ایران، گفت با توافق هسته‌ای خاورمیانه امن‌تر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به روزنامه «الریاض» چاپ عربستان سعودی گفت به سبب توافق هسته‌ای صورت گرفته با ایران، آینده خاورمیانه باثبات‌تر و امن‌تر خواهد بود. 

ناتان تک در این گفتگو، در سئوالی مربوط به توافق هسته‌ای و تضمین‌هایی که ایران ارائه داده است، گفت: معامله با ایران بر اساس اعتماد به مقاصد ایران یا تضمین‌های آن نیست، اما درباره ایران، ساده لوح نیستیم و به همین سبب توافق صورت گرفته شامل شدید‌ترین سیستم‌های نظارتی است. 

وی گفت: بازرسان بین المللی برای اطمینان از منتقل نشدن پنهانی مواد شکاف پذیر، به مکانی مخفی و به منظور ساخت بمب هسته‌ای، تلاش خواهند کرد. علاوه بر این، بر روی همه بخش‌های اعلام شده برنامه هسته‌ای ایران، نظارت مستمری وجود دارد. 

وی درباره آینده خاورمیانه از دیدگاه آمریکا، بعد از امضای توافق هسته‌ای گفت: به سبب این توافق آینده خاورمیانه باثبات‌تر و امن‌تر خواهد بود. 

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: «اگر ایران می‌توانست به سلاح هسته‌ای دست یابد، در آن صورت می‌توانست بیشتر در منطقه قدرت نمایی کند و همین مسئله مقابله با چالش‌های مهم ازجمله تروریسمی را که ایران از‌ آن حمایت می‌کند، سخت‌تر می‌کرد.» 

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: این توافق گامی مهم در جهت مقابله با فعالیت‌های ایران به شمار می‌رود؛ البته مهم است که یادآور شویم تحریم‌های آمریکا برضد ایران که به سبب حمایت این کشور از تروریسم و نقض حقوق بشر، اعمال شده بود، همچنان پابرجاست.

ناتان تک در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: بهترین راه حل برای بحران سوریه را راه حل سیاسی و مذاکره دانست. 

وی افزود: آمریکا همچنان معتقد است که بشار اسد مشروعیت ندارد و مردم سوریه باید با انتقال سیاسی قدرت، بدون حضور اسد، موافقت کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار