کارگردان نمایش «وقتی زنجره‌ها شیهه می كشند»:

این نمایش، تماشاگر را دچار آشفتگی نمی‌كند

شادی اسدپور، كارگردان تئاتر، بیان كرد: برای اجرای نمایش دانشجویی «وقتی زنجره ها شیهه می‌كشند» به اندازه یك كار حرفه‌ای تلاش كرده‌ایم.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ نمایش «وقتی زنجره ها شیهه می كشند» از 27 بهمن در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه رفته و تا هفتم اسفندماه اجرا دارد. شادی اسدپور كارگردان این نمایش، درباره آن می گوید: «وقتی زنجره ها شیهه می كشند» حكایت تلاش دو بازمانده نسل قاجار برای تنازع بقا را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینكه این نمایش برای شركت در نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ارائه شده و در سال ۹۵ قرار است اجراهای اصلی خود را آغاز كند، گفت: در این كار شاهد ماجرای زنی به نام عمه خانم هستیم كه با احتشام خان كه یك معلول است و توان صحبت كردن ندارد، زندگی می كند. این زن برای ادامه زندگی و بقای نسل قاجار تصمیم می گیرد پرستاری به نام لیلا را وارد عمارت كند تا از طریق او نسل آن ها بتواند ادامه پیدا كند. لیلا نماینده دنیای امروز است و به تدریج او هم شبیه آدم های خانه می شود و جایگاه عمه را تصاحب می كند.

اسدپور با اشاره به اینكه فضای این نمایش واقعی نیست، توضیح داد: در این نمایش شاهد فانتزی در زمان هستیم و وجود همین فانتزی های جذاب در اثر من را ترغیب به اجرای این متن كرد. این قصه كاملا به صورت تراژیك روایت می شود و مخاطب شاهد حضور لیلا در این عمارت است؛ درحالی كه او هم شبیه آدم های عمارت شده است، افراد مرده را می بیند و مثل بقیه كاراكترها ماسك به چهره زده و مسخ شده است.

به گفته اسدپور، این نمایش در تلاش است با وجود نبود هارمونی در زمان و مكان و ارتباط آدم ها با هم، تماشاگر را دچار آشفتگی نكند و تلاش شده همه چیز در راستای فكر و ایده اصلی كار باشد.

این كارگردان با بیان اینكه حوزه هنری برای اجرای كار همكاری بسیار خوبی با ما داشته است، تاكید كرد: ما برای اجرای این اثر نمایشی به اندازه یك كار حرفه ای تلاش كرده ایم؛ به این مفهوم كه موسیقی نمایش ساخته شده و برای طراحی نور، صحنه، لباس و ... از افراد حرفه ای و متخصص استفاده شده است.

رهام بیگ لو، محمد رخشانفر، میلاد یارمحمدی، نسترن باقری، شهرزاد حسین پور، نوشین آلباد و مرجان زارعی به عنوان بازیگر و شیلا نظری و رویا الماسی مهر به عنوان عروسك گردان در این پروژه حضور دارند.

گفتنی است، نمایش «وقتی زنجره ها شیهه می كشند» به نویسندگی محمود خسروپرست، كارگردانی شادی اسدی پور و تهیه كنندگی علی منجزی پور در راستای حمایت مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری از پروژه های موفق دانشجویی، در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه رفته و تا هفتم اسفند اجرا دارد.

علاقه مندان به دیدن این نمایش می توانند به تماشاخانه مهر در ساختمان حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ مراجعه كنند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار