معاون دانشکده هنر و معماری تهران مرکز:

هنر و معماری در خاورمیانه حرف اول را می‌زند

دانشکده هنر و معماری در بین دانشکده‌های خاورمیانه و هم تراز خودش یک برند محسوب می‌شود، در واقع داوطلبان ورود به این دانشکده بسیار زیاد است.

علی پویان معاون دانشکده هنر و معماری تهران مرکز در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با پذیرش بیش از حد دانشجو اظهار داشت: من با اطمینان به شما می‌گویم که دانشکده هنر و معماری در بین دانشکده‌های خاورمیانه و هم تراز خودش یک برند و اعتبار است و اینکه شما می‌گویید چرا ما بیش از حد دانشجو می‌پذیریم به علت جذاب بودن این دانشکده برای دیگران است. در واقع داوطلبان و خواهان ورود به این دانشکده بسیار زیاد می‌باشد. در مقایسه با دیگر دانشگاه‌هایی که با شرایط مشابه و با ارائه دروس‌‌ها  و سر فصل‌های مشترک، در حال رقابت با دانشکده هنر و معماری هستند، اینجا حرف اول را می‌زند. 

پویان در ارتباط با گزینش و گلچین دانشجویان برای ورود به دانشکده گفت: اینجا یک فیلتر تخصصی وجود دارد، شاید همه فکر می‌کنند که برای  پذیرش  در اینجا فقط یک آزمون نظری به صورت عمومی برگزار می شود و از این مرحله  عبور می کنند  اما  فکر می کنید  چند  نفر  می توانند  از مرحله  تخصصی  عبور  کنند !؟ ممکن است یک یا دو نفر اشتباه بیایند، این طور نیست که هر چهل نفر اشتباه آمده باشند، چون این‌ها بعدها باید در کلاس‌های تخصصی کارگردانی، بازیگری و... حضور پیدا کنند که به قطعیت آنجا دیگر حرفی برای گفتن نخواهند داشت. رشته‌ی مد نظر ما تاریخ و جغرافیا نیست که سهل الوصول باشد، رشته‌های  هنر سخت بدست می‌آیند.

پویان در خصوص  منفعت دانشگاه آزاد جهت پذیرش بی‌منطق دانشجویان بیان کرد: منفعتی که از آن یاد می‌کنید آنچنان نیست که دانشگاه آزاد به منافع مالی آن چشم دوخته باشد. رشته‌ی هنر، رشته‌ی پرهزینه‌ای است هم به لحاظ استاد، هم وسایل کمک آموزشی که اینها همه هزینه‌آور است، خیلی هم درآمدزا نیست. من نمی‌خواهم مدافع دانشگاه آزاد بخصوص دانشکده هنر و معماری باشم اما فقط واقعیتی که می‌بینم را مطرح می‌کنم.

معاون دانشکده هنر و معماری تهران مرکزی در پاسخ به این سؤال که آیا دانشجویان بنابر هزینه‌ای که می‌پردازند به همان اندازه هم به آنها تسهیلات داده می‌شود چنین گفت: باید بگویم که درآمد این دانشکده به واقع هزینه می‌شود برای توسعه تسهیلات تمام رشته‌های هنر که در نتیجه‌ی آن فضاهای جدیدی ایجاد می‌شود و این سیاست گسترش فضاهای جدید ادامه پیدا می‌کند. قابل توجه است که دو هفته‌ی پیش با حضور ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر نوابخش و رئیس دانشکده جناب آقای دکتر مختاباد و چند تن از معاونان محترم دانشگاه پلاتو های جدیدی را برای دانشجویان نمایش در ساختمان کتابخانه مرکزی افتتاح کردیم.

پویان درباره‌ی تصمیم‌هایی که برای پلاتوهای حاجیان گرفته شده اظهار داشت: پلاتو های حاجیان تخریب می‌شود و ساختمانی نو احداث می‌شود که  در تناسب و تخصص با این رشته‌ها هست. 

وی تصریح کرد: مسئولان دانشکده تلاش کردند که برای اولین بار رشته هایی را مصوب کنند. رشته‌های مدیریت صدا، نمایش عروسکی، سینما در مقاطع  لیسانس و فوق لیسانس و همچنین دکترای نمایش که اقدامات اولیه آن انجام شده است.

پویان  در جواب  این  سؤال  که  آیا  پذیرش  دانشجو بدون  کنکور صحت  دارد، گفت : بله  درست  است  اما  فقط  در مقطع  لیسانس  و چند رشته‌ی خاص که  یک  بخش از  آن  متعلق به نمایش_کارگردانی است و بخش دیگر متعلق به رشته‌ی طراحی صنعتی است.

وی نوید دعوت از اساتیدی که به علت مشغله و یا شرایط سنی که دارند نمی‌توانند شانزده جلسه در یک ترم را به کلاس بیایند را داد،برای برگزاری ورک شاپ های تخصصی که تجربه شان را به نسل جدید انتقال بدهند.

همچنین وی تصریح کرد: معاونتی  در دانشگاه آزاد اسلامی  واحد  تهران  مرکزی  تاسیس   شده   تحت  عنوان  معاونت توانمند سازی ، توسط  این  معاونت برای  اولین  بار کلاس های  آزاد در  رشته های نمایش ، موسیقی ، نقاشی ، ارتباط  تصویری  و عکاسی برگزار می کند و  هیچ گونه  محدودیتی هم وجود ندارد که متقاضی به  طور حتم  دانشجو  باشد ، تنها علاقمندی به  فراگیری مهم  است که بتوانند در این کلاس ها  شرکت  کنند. 

وی در بخش پایانی اظهار داشت: من نسبت به آینده بسیار خوش بین هستم و در بطن تلاش‌ها و برنامه ریزی دانشکده قرار دارم که این مژده‌ی بسیار خوبی است برای نسلی که علاقمند و استعداد دارد که نباید سرگردان باشند باید جذب شوند و بیشترین بهره را بگیرند. بسیار خوشحال هستم که همه‌ی مسؤلان نیتشان کمک کردن به دانشجویان است و به جد عرض می‌کنم من و همکاران من به واحد تهران مرکز بخصوص دانشکده  هنر و معماری به چشم یک خانواده نگاه می‌کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار