شیراز؛

ژاپنی ها هم به یاری پریشان آمدند

تعدادی از مسئولان محیط زیست ژاپنی برای ارائه راهکار نجات پریشان، از این دریاچه بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون وزیر محیط زیست در امور بین المللی کشور ژاپن به همرا ه معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی راهبردی بین المللی محیط زیست کشور ژاپن و هیئت همراه از تالاب بین المللی پریشان کازرون بازدید کردند .  
معاون وزیر محیط زیست ژاپن که برای اولین بار به ایران سفر می کرد گفت: چند سالی است که  کشور ژاپن با ایران در زمینه زیست محیطی همکاری دارد و چون مسائل محیط زیست یک مسئله بین المللی است و هر اتفاقی که در محیط زیست رخ می دهد اثر جهانی دارد برای زنده نگهداشتن پریشان به این منطقه سفر کرد ه ایم.
 کبا یاشی ادامه داد: احیا طبیعت کار بسیار دشواری است و مراحل پیچیده ای دارد باید اول زمینه فرهنگی، اجتماعی و طبیعی منطقه را به صورت علمی بررسی کرد تا راههای مناسبی برای رفع مشکل پریشان ارائه کرد.
خانم میچیو کا که گاوا معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی راهبردی بین المللی ژاپن هم گفت:  طبیعت و تنوع زیست محیطی ایران بسیار زیبا است و در سفرهایی که به کشورهای دیگر داشته است  تنوع زیست محیطی آن مناطق را نمی توان با تنوع و طبیعت زیبای ایران مقایسه کرد .
ولوی مدیر کل محیط زیست استان فارس هم راه نجات پریشان را بستن چاه های غیر مجاز، انتقال آب از سد نرگسی به دریاچه و ایجاد طرح گردشگری در حاشیه تالاب در آینده ذکر کرد.  
در این بازدید مشاور مقیم در سازمان محیط زیست ایران و دبیر دوم سفارت ژاپن در همکاری های اقتصادی هم  هیأت ژاپنی را همراهی کرد.  
دریاچه پریشان در فاصله 15 کیلومتری شرق شهر کازرون واقع شده است. این دریاچه زیستگاه گونه های نایابی از پرندگان و آبزیانی چون درنا، پلیکان، فلامینگو، غاز، و اردک محسوب می شود و تنها دریاچه آب شیرین فلات ایران به شمار می رود.  
این دریاچه در زمان پرآبی میزبان بیش از 350 نوع پرنده بومی و غیربومی از کشورهایی چون سیبری، کانادا و دانمارک است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار