حمایت از تجهیز و نوسازی بانکهای ژن کشور توسعه ستاد توسعه زیست فناوری

رئیس کارگروه ذخایر ژنتیکی و زیستی ستاد توسعه زیست فناوری گفت: تجهیز و نوسازی بانکهای ژن کشور یکی از طرح‌هایی است که باید توسط ستاد توسعه زیست فناوری حمایت شود.

بهزاد سرخی رئیس کارگروه ذخایر ژنتیکی و زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌و گو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: تجهیز و نوسازی بانکهای ژن گیاهی کشور یکی از طرح‌هایی است که نیاز به اجرای فوری و حمایت ستاد توسعه زیست فناوری دارد. 

وی ادامه داد: دو طرح در حوزه گیاهی توسط جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود که از این به بعد نیز در معاونت علمی به صورت جدی و ویژه پیگیری می‌شود. 

سرخی تصریح کرد: احیای ضربتی مواد توارثی گیاهی یکی دیگر از طرح‌هایی است که با حفظ ذخایر ژنتیکی رابطه مستقیمی دارد و تاکنون در وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود و امیدواریم با حمایت‌های معاونت علمی به نتیجه برسد.
 
وی بیان کرد: با توجه به اینکه اجرای برنامه پدافند غیر عامل برای حفاظت از ذخایر ژنتیکی یکی از مهم‌ترین اهداف کارگروه ذخایر ژنتیکی است، طرح‌هایی که در این حوزه مورد تصویب قرار می‌گیرد نیز بر همین اساس طراحی می شود. 

سرخی عنوان کرد: حفظ گونه‌های در معرض خطر انقراض، یکی از ضروریات کارگروه ذخایر ژنتیکی است و اگر گونه‌های ارزشمند در معرض خطر را حفظ نکنیم با کوچکترین اتفاق برای همیشه آن ها را از دست می‌دهیم. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار