ان‌پی‌آر: در سه‌شنبه بزرگ آمریکا چه اتفاقی خواهد افتاد؟/ 6 سناریوی محتمل

سه شنبه بزرگ، مهم ترین و اثرگذارترین روز انتخابات درون حزبی آمریکا است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "رادیو ملی آمریکا" (ان‌پی‌ار): سه شنبه این هفته، 11 ایالت برای انتخاب کاندیدای حزب مورد نظرشان در رای گیری شرکت دارند و 1500 نماینده دو حزب، کاندیدای مورد نظر خود را بر می گزینند. هفت ایالت جنوبی آلاباما، آرکانزاس، جورجیا، اکلاهما، تنسی، تگزاس و ویرجینیا در این روز شرکت خواهند کرد.

اما فقط ایالت های جنوبی نیستند که در این روز تاثیرگذار خواهند بود. ایالت های ورمونت، مینه سوتا، ماساچوست و کلرادو نیز در این روز به کاندیدای مورد نظرشان رای خواهند داد. نامزدهای دموکرات آمریکا امیدوار هستند رای این ایالت ها را به دست آورند.

دموکرات ها

سناریوی اول: کلینتون می تواند روز سه شنبه با پیروزی مطلق به راحتی برنی سندرز را کنار بگذارد و رای کل نمایندگان دموکرات را به خود اختصاص دهد. در صورتی که او بتواند این نتیجه را به دست آورد، سندرز برای رقابت در ادامه انتخابات با مشکل بزرگی مواجه خواهد بود.

سناریوی دوم: سندرز در مقابل کلینتون مقاومت می کند و بخش زیادی از رای ایالت ها را به خود اختصاص می دهد. در این صورت سندرز بخت مساعدی در سایر ایالت ها خواهد داشت و با اینکه احتمالا همچنان از تعداد طرفداران کلینتون عبور نخواهد کرد، در فاصله نزدیکی به او قرار خواهد گرفت.


جمهوری‌‌خواهان

سناریوی اول: ترامپ رای کل ایالت ها را به دست می آورد. همچنین بخش زیادی از رای تد کروز در تگزاس را به خود اختصاص می دهد و جایگاهش را به عنوان کاندیدای احتمالی جمهوری‌خواهان تثبیت می کند. در صورتی که کروز در تگزاس از ترامپ شکست بخورد، می توان با اطمینان گفت کاندیداتوری او به پایان رسیده است.

سناریوی دوم: کروز رای تعدادی از ایالت ها را به دست می آورد و روبیو نیز در چند ایالت رای جمهوری‌خواهان معتدل را به خود اختصاص می دهد. در این صورت ترامپ بخت پیروزی ضعیف تری خواهد داشت و ممکن است به کلی از صحنه انتخابات حذف شود.

سنارییو سوم: ایالت ها به شکل مساوی به کروز، ترامپ و روبیو رای می دهند و هر سه با اعلام پیروزی روند تبلیغاتشان را ادامه می دهند. در این حالت این سه نامزد باید برای پیروزی در انتخابات به سایر ایالت امید داشته باشند.

سناریوی چهارم: در حالی که ترامپ و کروز رای خود را حفظ می کنند، جان کیسک، روبیو را کنار زده و جای او را می گیرد. این سناریو در حال حاضر چندان محتمل نیست.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
از ایران جهت حسن انتخابات در امریکا می بایستی نماینده بفرستیم .
آخرین اخبار