یو‌اس‌ای تودی: امید سرمایه گذاران به "سه شنبه بزرگ" آمریکا

انتخابات آمریکا تاثیر مستقیمی بر بازار سهام این کشور گذاشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "یو‌اس‌ای تودی"؛ رقابت برای ورود به کاخ سفید، بورس آمریکا را در ماه های اخیر به شدت تحت تاثیر قرار داده است. سرمایه گذاران وال استریت امیدوار هستند با فرا رسیدن "سه شنبه بزرگ" انتخابات، بورس این کشور به ثبات بهتری برسد.

در میان دموکرات ها، هیلاری کلینتون تاکنون توانسته در ایالت های شرکت کننده سه شنبه بزرگ طرفداران بسیاری به دست آورد. در صورتی که او بتواند پیروزی خود در این ایالت ها را تضمین کند، برنی سندرز با مشکلات بسیاری در ادامه انتخابات مواجه خواهد شد.

در روند انتخاباتی جمهوری خواهان، اگر ترامپ بتواند رای طرفداران "تد کروز" و "مارکو روبیو" را به خود جذب کند، این سرمایه گذار بازار مسکن می تواند شانس کاندیداتوری ریاست جمهوری خود را افزایش دهد.

به صورت خلاصه می توان گفت تا پایان امروز، وضع بازار آمریکا شفاف تر می شود و سرمایه گذاران با اطمینان بیشتری به فعالیت می پردازند.

با این حال نمی توان تمام مشکلات بازار سهام را به انتخابات آمریکا نسبت داد. کاهش سرعت رشد اقتصاد جهان، درآمد کم شرکت های بزرگ و سیاست های سودی آمریکا نیز در میان دلایل اصلی وضع فعلی بورس قرار دارند.

 در عین حال روند انتخابات آمریکا همیشه باعث شده است تا بورس این کشور تحت تاثیر قرار گیرد. تجربه نشان داده است نوسان بازار در زمان انتخابات افزایش می یابد و بسیاری از سرمایه گذاران بر اساس کاندیدای پیشرو تصمیم گیری می کنند.

معمولا سال چهارم دوره ریاست جمهوری یک فرد تاثیرات بسیاری بر بازار سهام می گذارد. اطلاعات موجود نشان داده است بورس در پایان هر دوره انتخابات با رشد مواجه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار