فتح قله‌های دانش‌ نوعی ایثارگری است/ وظیفه وزارت علوم خدمت بی‌منت به دانشجویان شاهد و ایثارگر است

وزیر علوم گفت: امروزه رشد علمی و فتح قله‌های دانش در عرصه بین‌الملل همان ایثارگریهای زمان 8 سال دفاع مقدس است و همه ما باید این موضوع را به عنوان یک اصل سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در اولین مراسم ملی تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر ممتاز دوره دکتری در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به صدور فرمان امام (ره) مبنی بر تشکیل ستاد شاهد و ایثارگر و برنامه ریزی برای این عزیزان در سال 65 اظهار داشت: اینجانب از سالیان قبل در تدوین آموزش عالی دانشگاه شاهد و برنامه ریزی در جهت رفاه دانشجویان شاهد و ایثارگر خدمت گذار این قشر بودم و با افتخار باید اعلام کنم که بیش از 60 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم تحصیل می کنند که امروز در این همایش 58 نفر از فرزندان شهید و دو نفر از همسران شهید آنان تجلیل به عمل می‌آید. 

وی بیان کرد: برخی از این دانشجویان بدون شهریه در دوره دکتری قبول شده و کلیه دانشجویان شاهد و ایثارگر در آزمون جامع دکتری نمره عالی را کسب نموده‌اند که این نشان از هوش و استعداد بالای این عزیزان می‌باشد.

وزیر علوم با بیان اینکه در جهت معیارهای انسانی باید مقام شهادت و ایثار، محترم و حفظ شمرده شود افزود: در زمان 8 سال دفاع مقدس شهدای گرامی همه هستی خود را در خدمت آرمانهای جامعه و دینشان می‌گذارند تا از درد و رنج کشورهای استکبار رها شوند.
 
وی ابراز داشت: شهید کسی است که جان خود را اهدا کرده که امروز در جوامع قدیمی همه شهدا را تشویق می‌کنند که این خود عظمت مقام شامخ شهدا را می‌رساند.
 
فرهادی ادامه داد: مقوله ایثار منحصر به فرد بوده به طوری که اگر در زمان 8 سال دفاع مقدس حضور در جبهه‌های نبرد ایثارگری به حساب می‌آمد، امروزه حضور و نبرد در عرصه‌های علمی و فتح قله‌های دانش نوعی ایثارگری است. 

وزیر علوم با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه هرچه که ما داریم از مجاهدت شهدا و ایثارگرانه‌است تصریح کرد: سیاست علوم در دولت تدبیر و امید اصل خدمت بی‌منت و حمایت عزتمند است و این برای توانمندسازی و هویت نمایی همه دانشجویان ایثارگر و شاهد در جهت الگو شدن این عزیزان و ترویج شعار تخصص و تعهد است تا گفتمان ایشان در جامعه و دانشجویان دانشگاه‌ها عینیت یابد.
 
وی تاکید کرد: حمایت همه جانبه از دانشجویان ایثارگر و شاهد یکی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم می‌باشد که با تشکیل جلسات مختلف و تصویب موضوعات مختلف مسائل و مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر در سریع‌ترین زمان ممکن بر طرف می‌شود. 

فرهادی اظهار کرد: در سال 95 متولیان امور دانشجویی وزارت علوم در جهت رشد مسائل فرهنگی‌، رفاهی و علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر برنامه‌های ویژه‌ای در دست اقدام دارد. 

وی در پایان گفت: من بسیار خرسندم که از قدیم تا الان در خدمت دانشجویان شاهد و ایثار گر بودم و از اینکه در این همایش حضور دارم ابراز خرسندی و قدردانی می‌کنم. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار