اهواز؛

برگزاری بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت

بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت در سه مرحله دانشگاهی، سراسری و ملی (ویژه دانشجویان) در سه گروه دانشجویان، استادان و کارکنان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت در بخش‌های شفاهی، کتبی، کتابخوانی، پژوهشی، ادبی و هنری از بهمن ٩٤ آغاز شده و تا آبان ۹۵ ادامه دارد.

 بخش شفاهی در 2 رشته حفظ (سوره یاسین، یک جزء، سه جزء، پنج جزء، ١٠ جزء، ٣٠ جزء و حفظ کل) و قرائت (تحقیق و ترتیل، اذان، تواشیح و دعا و مناجات خوانی) است.

 بخش کتبی شامل آشنایی با احادیث اهل بیت (از کتاب واژه‌های اخلاقی از اصول کافی)، مفاهیم نهج‌البلاغه (کتاب سیری در سیره نهج‌البلاغه از شهید مطهری)، مفاهیم صحیفه سجادیه (کتاب نظام اخلاق اسلام از مرحوم علی صفایی‌حائری)، حفظ موضوعی قرآن (کتابچه حفظ موضوعی قرآن تالیف محمد حاج ابوالقاسم)، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم (کتاب بنای بندگی صفای زندگی از آیت‌الله ضیاءآبادی)، آشنایی با سیره معصومین (کتاب همگام با گل‌های بهاری تالیف حسین سیدی) و احکام (کتاب رساله دانشجویی از نشر معارف) است.

بخش کتابخوانی نیز شامل بررسی و نقد کتاب (کتاب سبک زندگی اسلامی تالیف احمدحسین شریفی) و تلخیص: (ادب فنای مقربان از آیت الله جوادی آملی) است.

بخش پژوهشی شامل مقاله‌نویسی، ترجمه و تألیف (با موضوعات قرآن، حدیث و سلامت) است.

بخش فناوری در رشته تولید نرم‌افزار و وبلاگ‌نویسی (با موضوعات قرآن ، حدیث و سلامت) است.

بخش ادبی در رشته شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی (با موضوعات قرآن، حدیث و سلامت) برگزار می‌شود.

بخش هنری در رشته خوش‌نویسی (آیه ٢٥ سوره مبارکه یونس)، نقاشی، تصویرگری آیات، نماهنگ (با موضوعات قرآن، حدیث و سلامت)، عکس (با موضوعات قرآن و سلامت)، تذهیب، فیلم کوتاه (با موضوعات قرآن، حدیث و سلامت)، معرّق و منبّت (با موضوع آیه ٢٥ سوره یونس)، پویانمایی (با موضوعات قرآن، حدیث و سلامت) و طراحی پوستر (با موضوع پوستر) است.

در بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هر داوطلب می‌تواند حداکثر در ٢ رشته و در ٢ بخش مجزا شرکت کند.

همچنین هر داوطلب تنها در یکی از گروه‌های دانشجویان، استادان و کارکنان می‌توانند در بخش‌های شفاهی، کتبی، کتابخوانی و پژوهشی شرکت داشته باشد.

ثبت نام این جشنواره از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به آدرس farhangi.behdasht.gov.ir و تماس با شماره تلفن ٠٦١٣٣٧٣٨٥٦٣ و یا مراجعه حضوری به نشانی سازمان مرکزی معاونت فرهنگی دانشجویی اتاق ١٠٤ صورت می‌پذیرد.

مهلت ثبت نام تا ١٥ اسفند ٩٤ و مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ٩٥ است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.