اهواز؛

دستفروشی و امرار معاش40هزار خانوار اهوازی

نمی توان دستفروشی را که منبع امرار معاش 40 هزار خانوار در اهواز است را نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عضور شورای شهر اهواز گفت: معضل دستفروشی تنها مربوط به اهواز نیست بلکه دیگر شهرهای کشور نیز با این معضل مواجه اند. بخشی از جامعه، دستفروشی را هنجار و بخشی دیگر آن را ناهنجار و تعدادی نیز دستفروشی را ناشی از عدم مدیریت کلان کشور در ارتباط با ساماندهی وضعیت بیکاری می دانند.

اسکندر زنگنه افزود: وضعیت بیکاری در اوج قرار دارد ودستفروشان نیز بخش عمده ای از بیکاران جامعه هستند و دستفروشی برای آنان به یک شغل تبدیل شده است.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به روند اجرای طرح جمع آوری دستفروشان گفت: با اشاره به این که شهرداری به تنهایی توانایی جمع آوری دست فروشان را ندارد. شهرداری اهواز تنها می تواند در مقعطی از سال به عنوان مبارزه با سدمعبر وارد عمل شود ولی این کار دولت و حکومت است که مشکل بیکاری را حل کند.

زنگنه عنوان کرد: شهرداری به عنوان یک نهاد مدنی معتقد است که دستفروشی حقوق شهروندی را ضایع می کند و عبور و مرور را به مخاطره می اندازد و حتی حقوق افرادی که قانونمند کار می کنند و عوارض شهروندی را پرداخت می کنندف پایمال می کند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: دست فروشی زائده نامعقولی است که از 30 سال پیش به دلیل بیکاری شکل گرفته و باید توسط حکومت رفع شود و مجلس، دولت، استانداران و همه مسئولان باید تلاش کنند تا مشکل دستفروشان حل شود.

زنگنه عنوان کرد: برای حل مشکل دستفروشان اهواز، اولین کار حل مشکل بیکاری است و پس از آن ایجاد مکانی ویژه برای کاسبی دستفروشان است که بیش از 20 هزار نفر هستند.

انتهاي پیام/و

برچسب ها: خوزستان ، بیکاری ، معضل ، شورا ، شهر ، عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.