گزارش/

ناگفته های رابطه شبانه دختر جوان با جن ها

احساس می کنم جن ها مرا احاطه کرده اند و بطور ناخود آگاه شروع به فریاد کشیدن و ...

ناگفته های رابطه شبانه دختر جوان با جن هابه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بی‌هیچ دلیل منطقی از یک پدیده و یا فضایی هراس داشته باشید فرقی نمی‌کند در چه سن و سالی باشید . این حالت منحصر به افراد خاصی هم نیست اما ریشه و علل این بیماری و اینکه چطور با آن مقابله کنیم بسیار مهم است . "فوبیا" یا به عبارتی دیگر ترس بیمارگونه‌ای که تمام زندگی فرد را تحت‌‌الشعاع قرار می‌دهد می‌تواند در زندگی افراد نیز اختلال ایجاد کند.


*فرق فوبیا با ترس عادی چیست؟

وقتی حالت ترس به ما دست می‌دهد، برای محافظت از خود، بیشتر واکنش دفاعی نشان می‌دهیم و می‌توان گفت تأثیر این نوع ترس‌ها چندان باقی و پابرجا نیست اما فوبیا به گونه‌ای است که نه تنها غیرقابل کنترل است و تمام فکر و ذکر ما را درگیر می‌‌کند بلکه در موقعیت مربوط به آن سبب واکنش‌های شدید فرد متناسب با آن می‌شود.

ریحانه، 27 ساله دراین باره می‌گوید: من وقتی به شدت از چیزی بترسم، کنترل خود را از دست می‌دهم و فکر می‌کنم خطر بزرگی مرا تهدید می‌کند و به شدت واکنش نشان می‌دهم، مخصوصا وقتی به جاهای تاریک وارد می شوم احساس می کنم که جن ها و ارواح مرا احاطه کرده اند و بطور ناخود آگاه شروع به فریاد کشیدن و جیغ زدن می کنم.

دکتر ربابه غفارتبریزی، روانشناس معتقد است: در هنگام رویارویی با منبع فوبیا، فرد منطق خود را از دست می‌دهد و نمی‌داند با آن موردی که مقابل اوست چطور برخورد کند و احساس می‌کند در شرایط نا امید کننده‌ای قرار گرفته که هیچ راه‌حلی ندارد.


*فوبیا، در هر  شرایطی و در هر جایی امکان‌پذیر است

فوبیا یا همان حالت وحشت‌زدگی شدید که مصداق حال گروهی از افراد است و البته نسبت به موقعیت‌ها و پدیده‌های مختلف، متفاوت است از جمله فوبیاهای خاصی که مربوط به ترس از حیواناتی مانند مار، گربه، عنکبوت، حوادث و عوامل طبیعی، تاریکی، ترس از بلندی، آسانسور، مکان‌های بسته، خون و بیماری‌های مختلف است. همچنین ترس شدید در عرصه‌های اجتماعی و در شرایطی به سراغ افراد می‌آید که از صحبت‌کردن در جمع واهمه دارند.

سعید، 29 ساله دراین‌باره می‌‌گوید: من از اظهار نظر کردن در جمع بسیار می‌ترسم چون دیگران مرا مورد تمسخر قرار می‌دهند و معمولا ترجیح می‌دهم صحبت نکنم.


*فوبیا ژنتیکی است؟

ترس شدید و هراس که به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه در افراد شکل می‌گیرد گاهی چنان زندگی انها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن را مختل می‌کند که به اصطلاح فلج شدن زندگی را در پی خواهد داشت. سوال اینجاست که به چه علت، افراد دچار این بیماری می‌شوند؟

 یکی از علل آن می‌تواند وجود شخصیتی مضطرب و ترساندن فرزندان با جمله‌هایی وهم انگیز از موجوداتی ماورایی در دوران کودکی فرد باشد که به این موضوع دامن می‌زند و شخص را "فوبی" می‌کند.

غفارتبریزی در این خصوص معتقد است: ریشه فوبیا گاهی ژنتیکی است و رفتار خود والدین نیز می‌تواند موجب فوبیا شود یکی دیگر از علل به وجود آمدن شخصیت فوبی در فرد شرطی شدن اوست به این معنا که اگر در موقعیت مربوط به آن قرار گیرد به سرعت واکنش نشان می‌دهد و نوعی حالت ترس در او نهادینه می‌شود.


* فوبی‌ها چه رفتارهایی از خود نشان  می‌دهند؟

ضربان قلبش هر لحظه شدیدتر می‌شود، از احساسی که به او دست داده، می‌ترسد مدام عرق می‌کند و صورتش خیس می‌شود. دست و پایش را گم می‌کند نمی‌داند چه کار کند او اولین واکنش او حالت تهاجمی و گریز از  موقعیت است و احساس می‌کند موجودی پر خطر قصد آزار او را دارد.

عباس، 55 ساله در این‌باره می‌گوید: واقعا نمی‌دانم بیماری قلبی شدیدی دارم یا خیر اما وقتی در فضای بسته آسانسور قرار می‌گیرم احساس می‌کنم برق می‌رود و من در این فضای تنگ و خفقان آور تنها می‌مانم و جان خود را از دست می‌دهم.


*بر احساس ترس خود غلبه کنیم

طعم تلخ ترس را بسیاری از ما و اطرافیانمان چشیده‌ایم. برای اینکه فوبیا و ترس خود را درمان کنیم اولین گام مراجعه به روانشناس یا روانپزشکی حاذق است که با طی دوره‌های درمانی و حساسیت زدایی نسبت به منبع فوبیا کمتر دچار توهم نسبت به آن شویم. با قرار گرفتن تدریجی در موقعیت‌های ترسناک بخشی از وجود ترسوی ما حس شجاعت و شهامت را تجربه خواهد کرد.

فراموش نکنیم در بیشتر مواقع احساس ترس بر خود ترس غلبه می‌کند؛ شاید با شاخ و برگ ندادن زیاد به آن بتوانیم به راحتی از شر اینگونه افکار رهایی یابیم.


گزارش از مریم برومند


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۱۱:۱۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
راستش من از جن و روح یا همچین چیزایی نمیترسم از تنهایی هم نمیترسم اما از پسرا خیلی میترسم اونا از جن هم بد ترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
من وقتی تنهام خیلی میترسم ولی وقتی تلویزیون رو روشن میکنم اصلانمی ترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
ترس خیلی بده باس استرس وکم خوابی میشود
Iran (Islamic Republic of)
sayna
۱۰:۳۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
من خودم مطالعه کردم که خواب بین6تا8صبح حقیقت پیدا میکنه من یه خواب دیدم (تقربیا ساعت 7 صبح)که تو خونه ی عمم که اسمش معصومه ست هستم و عمم فوت شده در صورتی که عمه ی من فوت نشده و توی خواب خونه ی عمم متفاوت و متروکه به نظر میرسید و من تنها توی خونه بودم ناگهان خونه وارونه شد بعد به حالت اولیه برگشت یهویی یه زن سیاه پوش که صورتش معلوم نبود پیدا شد که به من میگفت مواظب خود باش در رو قفل کن بعد نا پدید شد منم گفتم برو بابا و از خونه زدم بیرون رفتم پیش همسایه بغلی یه پیرزن و یک مرد جوون اونجا بودن من با اینکه نمیشناختمشون سلام کردم ناگهان پیرزنه به مرد جوون گفت این برادر زاده ی معصومه ست (عمم) من خیلی تعجب کردم اخه اون پیرزن منو نمیشناخت...این خواب 2بار تکرار شده..من فکر میکنم اون زن سیاه پوش جن یا ارواحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
من خودم از فضا می ترسم و این مشکل از چهارم ابتدایی برام پیش اومده ونمی دونم چیکار کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
کودک که بودم پدرم من را از یک جای پر علف و درخت وسیع در روشنایی روز عبور داد
بعد گفت ببین پسرم اینجا روشنه و ترسی نداره
بعد شب من را برد و گفت اینجا همون جایی هست که در روز آمدیم و هیچ فرقی نداره بجز اینکه نور نیست پس چیزی برای ترس الکی وجود نداره مگر اینکه شرایط خاصی باشه مثل اینکه افرادی دنبال تو باشند که باز ترس از تاریکی نیست از افراده
پس از تاریکی نترس و آرامش تاریکی رو لمس کن
از آن روز به بعد تاریکی برایم شد حس آرامش
ممنونم پدر مهربانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
جن توی جاهای کثیف وزیر پلها توی زباله ها توخیابون تو خونه های قدیمی تو خونه هایی که زیاد درخت داشته باشن هستن وترسناکترش اینه که میرن تو جلد آدمیزاد ما به اجنه ها میگیم تپ تپ و یه موقع ای که آدم رگ قلبش میگیره میرفته رو آدمیزاد و بهش فشار می اره ترین اگه من خودم قبلن این حس و تجربه کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
من از صدای آب درلوله ها وحشت عجیبی دارم....تنها باشم از صدای آب میترسم خیلی.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
این مشکل از زمانی شروع میشود که مادربی فکری کودکان خود را تنها در خانه می گذارد واگر اطرافیان برای او داستانهایی ترسناک گفته باشند وقتی تنها است به کوچکترین صدا واکنش نشان میدهد وجرات رفتن به تاریکی را از دست می دهد چون فکر می کند موجوداتی ترسناک آنجا هستند که هر لحظه ممکن است خود را نشان بدهند بزرگتر ها رعایت نمی کنند وجلو کودک داشتنشان جنایی را با آب و تاب تعریف می کنند فارغ از اینکه کودک آنها ریدر ذهن خود تصویرمیکند به هر حال همه چیز از تنهایی زود هنگام شروع می شود
Germany
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
بهترین راه غلبه به ترس اینکه باهاش مقابله کنی نه فرار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
سلام.ترس اگه بهش فکر کنی بیشتر سراغت میاد همه انسانها ترس تودلشون هست کسی که بگه من نمیترسم اعتماد به نفس زیاد تزرق خودش. کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
نگفتید جنها با دختر جوان چه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
جن موجودیست واقعی ک در قران کریم هم ب ان اشاره شده اس پس ما نباید اون بیماری رو قاطی جن و اینجور چیزا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
ممنون میشم اگراز این مطالب بیشتر بزارید چون مشکل منم هست،خیلی از ما بدلیل جانیفتادن فرهنگ مناسب و ترس از ابرو‌نمی توانیم به روانشناس مراجعه کنیم اما با خواندن این مطالب میتوانیم خود درمانی را شروع کنیم یا حداقل تلاش کنیم
Netherlands
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
من 2سال هست که با جن ها ارتباط دارم لطفا شمارابه خدا کمکم کنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
سلام . گرچه طب امروزی از این قضیه اطلاعی ندارد و کاری نمیتواند انجام دهد اما در آموزه های طب سنتی و نیزآموزه های اسلامی برای رهایی شما راههای خوب و موثری وجود داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم جن را دفع می کنه بیشتر قرآن و نماز بخونید و ذکر بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
انسان می ترسد چون آگاهی ندارد و به حقایق عالم جاهل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
خود من هم یه چند سالی این مشکل برام پیش امده بود، هر کاری کردم که باهاش مقابله کنم من نتونستم، تا زمانی که مشکلات من و مجبور کرد تا ارتباطم به خدا نزدیک کنم، الان خیلی راضیم شاید حکمت این قضیه هم از غفلت در امدن برای من بود

الا بذكر الله تطمئن القلوب‬‎
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
چه ربطی به تیتر داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
خب چه ربطی به جن ها داشت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
جن موجودی واقعیست که خوب و بد و مسلمان و کافر دارد . گرچه بعضی ها دچار اوهام و بیماری روانی میشوند اما بعضی ها واقعا با اجنه ارتباط دارند و ممکن است توسط اجنه ی بد مورد آزار و اذیت قرار گیرند که راه هایی برای حفاظت از شر انها وجود دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
پس این ناگفته ها از رابطه. با جن چی شد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
دوباره یه تیتر جذاب که هیچ ربطی به متن خبر نداره. باشگاه خبرنگاران جوان دست بچه هاس نه جوونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
اصلا چه ربطی به تیتر داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
سلام لطفا تیتری که می نویسید با موضوع مرتبط باشد
اصلا داخل متن حرفی از جن زده نشده ولی تیتری که نوشتید فقط برای جلب مخاطب بود
و اینگونه فریب مخاطب فقط باعث از دست دادن آنها به مرور زمان می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
دیو بگریزد از آن قوم که قرآن خوانند
با ذکر خدا و اهل بیت بر تمام دشمنان غلبه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
راهکار ارائه شده برای غلبه بر فوبیا بسیار کلی و ضعیف بیان شده .روانپزشک مشتی داروی بسیار پر عارضه می دهد .دختر من از حشراتی مثل سوسک,زنبور و پشه و مگس وحشت دارد
به طوری که حضور او در طبیعت و فضای باز توجه همه را جلب می کند زیرا شروع به فریاد زدن می کند و بالا و پایین می پرد. او 16 سال دارد و حاضر به مصرف دارو نیز نمی باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
سلام وقتی 8ساله بودم بهمراه پدرم ودیگران درجاده نزدیک شهر اراک باصحنه دلخراشی ازیک بدن بی سر کودکی حدوداً 10 ساله که کله اش زیرچرخ 18چرخ له شده بودروبروشدم این صحنه هروقت که تنها درشب جایی میروم وآقا هم آن بدن بی سررا روی زمین افتاده میبینم حتی سالهای 61تا63بااینکه راننده آمبولانس بودم ترسی ازدیدن وحتی لمس کردن بدن شهدا نداشتم اما وقتی شب فرامیرسد هنوز هم بااینکه 51ساله هستم اما هنوزآن وحشت دوران کودکی همراه من است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
دست درست اما اینا همش الکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
راه حل : باید بری داخل ترس . هیچ خبری نیست . تا زمانی که قوه عقل کار میکنه ، رفتار عقل ، کشش ترس را خنثی میکند . باور نمیکنید ؟! باور کنید . از یک فرد آگاه سوال کنید تا حرفم را تایید کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
سلام علیک.
یعنی میگین این همه ترس و چیزهایی که خودمون دیدیم از موجوداتی همچون جن(که اثبات وجود آنها در قرآن آمده) یک طرز فکر اشتباه در کودکی است؟؟؟...

با تشکر از تمامی دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
سلام علیک.
یعنی میگین این همه ترس و چیزهایی که خودمون دیدیم از موجوداتی همچون جن(که اثبات وجود آنها در قرآن آمده) یک طرز فکر اشتباه در کودکی است؟؟؟...

با تشکر از تمامی دوستان
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۱:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
این مسایل حقیقت داره ولی ترسیدن بی مورد درست نیست.اینطور نیست که هرجای تاریک رفتیم جن به ماحمله کنه.اگه هم باشه مطمین باشید به انسان کاری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
باسلام من ۳سالی هست که ترس شدیدی به جانم افتاده تا حدی که تنها نمیتونم بمونم.قبلا اصلا ننمیدونستم ترس چیه.ولی الان خیلی از تنهایی وتاریکی میترسم ممنونم اگه کمکم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
بنظرم اگه انسان یه مومن واقعی باشه فقط وفقط توی دنیا از خدا باید بتر سه واز هیچ چیز دیگه نباید هراس داشته باشه این چیزها همشون کشکن اینا هم سوسول باز بین بنظر من اگه می گفتن از سر بریدن از داعش یا همچین چیزایی بود باز یه چیز منطقی تری بود تا از اآسانسور غیره اینا همشون وسواس فکر بین باید زیاد ذکر گفت تا صبرشان بره بالا تاریکی مال زمان بچگیه که آدمیزاد ازش میترسم نه بزرگی حالا اجنه ها هم باز منطقی تره چون امکان داره برا تو کالبد ا دم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
من عاشق. تاریکی هستم اما اینطور نبود در زمان جنگ توانستم با خاموش. زیاد. تهران برایم عادی شود وحالا اگر برق برود ویاجای تاریکی بروم از خوشحالی. بالدر می اورم. به نظر. من به جنگش بروید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
مطلب جالبی بود،لطفا عنوان موضوع رو مناسب با موضوع متن انتخاب کنید لطفا، من فکر میکنم اینگونه موضوع انتخاب کردن جهت جذب مخاطب میباشد و در شان باشگاه خبرنگاران جوان نیست
Iran (Islamic Republic of)
hajmahmood@mihanmail.ir
۲۲:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
یکی از عللی که موجب میشه ترس انسان زیاد بشه یا به وسواس و ترس و... بیفته در علم شریف طب سنتی واسلامی ؛ سودای مغز بیان شده . سودا که همون طبع سردو خشک هست یکی از عللی هست که میتونه این روحیات رو به وجود بیاره . سودای مغز هم ازچیزهای مختلفی به وجود میاد ازجمله تغذیه ی نادرست واستفاده از غذاهای فست فود وروغن نباتی و قرار گرفتن در جایگاه استرس و گناه و استفاده از گوشت گاو و... درمان این سودا هم در نظر علم شریف طب سنتی واسلامی براحتی میسر هست . اما متاسفانه علم جدید وطب جدید خبری از این واقعیات نداره و در درمان این مشکلات عقیم وناقص هست. قرصهای روانپزشکی هم دربسیاری از موارد جواب نمیده . علاوه برعوارضی که داره. اگر کسی ازدوستان اطلاع بیشتری خواست به ای میل من پیام بده.اگه چیزی بلد بودم درخدمت هستم
آخرین اخبار