سامانتا پاور از تحریم بی سابقه کره شمالی خبر داد

نماینده آمریکا در سازمان ملل، جدیدترین تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی را بی سابقه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازرویترز؛ سامانتا پاور بعد از تصویب قطعنامه 2270 که با اجماع اعضا صورت گرفت، گفت با نگاه به کره شمالی، می توان دو واقعیت را دریافت.

اول اینکه کره شمالی در تلاش برای گسترش منابع خود برای به دست آوردن فناوری های پیشرفته برای ساخت موشک های قاره پیماست که قادر به حمله اتمی به قاره ای در آن سو است. دیگری این است که در کره شمالی که براساس تحقیق مشترکی که برنامه غذایی سازمان ملل و دولت کره شمالی انجام داد، بیست و پنج درصد از کودکان به خاطر سوء تغذیه شدید، از کندی رشد رنج می برند.

وی ادامه داد اول کره شمالی را داریم که به دنبال آزمایش اتمی است که در این شورا نیز به آن اشاره شد، مانند آزمایشی که این کشور در ششم ژانویه انجام داد، دیگری کره شمالی است که نسل هاست مردم آن شاهدند عزیزانشان به خاطر گرسنگی جان می دهند؛ مانند آن فراری کره شمالی که چند ماه پیش در این شورا به ما توضیح که مادربزرگ، پدر و دو برادر به خاطر کمبود مواد غذایی جان خود را از دست داد.

پاور گفت در ظاهر، به نظر می رسد این دو حقیقت کره شمالی هیچ ارتباطی با همدیگر ندارند ولی می دانیم که این دو چقدر با هم مرتبطند. رنج شدید مردم کره شمالی نتیجه مستقیم انتخاب هایی است که دولت این کشور صورت داده است، دولتی که همواره برنامه اتمی و موشک بالستیک خود را به تامین نیازهای اولیه مردم خود ترجیح داده است.

در نتیجه قطعنامه ای که ما امروز تصویب کردیم، مشخص است که همه منابع کره شمالی به برنامه سرسختانه دنبال کردن سلاح های اتمی صرف می شود. دولت کره شمالی به جای تربیت نسل جدید خود، به گسترش برنامه کشتار جمعی می پردازد. این حقیقتی است که ما با آن روبرو هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار