استقبال آمریکا از قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد واشینگتن از قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی استقبال می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل ازپایگاه اینترنتی کاخ سفید؛ ارنست گفت جامعه جهانی به شدت اقدام کره شمالی در اشاعه تسلیحات کشتار جمعی و ادامه تلاش این کشور برای به دست آوردن تسلیحات اتمی را با اعمال تحریم های بی سابقه محکوم کرد.

قطعنامه 2270 شورای امنیت سازمان ملل شامل گسترده ترین تحریم های چند جانبه از جمله تحریم ها علیه صادرات مواد معدنی کره شمالی و تحریم های مالی است، فعالیت های بانکی کره شمالی را برای حمایت برنامه تسلیحات کشتار جمعی هدف قرار می دهد.

قطعنامه همچنین لازمه های بی سابقه بازرسی را نیز بر محموله هایی کره شمالی داراست و مفرهای موجود در اجرای تحریم ها را می بندد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد برای روشن شدن، باید گفت هدف تحریم های امروز افزودن رنج مردم کره شمالی نیست بلکه هدف جمعی ما افزایش هزینه بر سران پیونگ یانگ است که سرسختانه به دنبال برنامه ممنوعه تسلیحاتی و اتمی است.

ما همواره گفته ایم که کره شمالی به خاطر اقداماتی که انجام می دهد، با پیامدهایی روبرو می شود و از این قطعنامه اجماعی به عنوان واکنشی یکپارچه و قاطع از سوی جامعه جهانی که از جمله چین و روسیه نیز در آن حضور دارند، استقبال می کنیم که علیه اقدامات تحریک کننده کره شمالی صورت می گیرد که چندین قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است.

ارنست گفت ما از اقدام شورای امنیت در ارسال این پیام به کره شمالی استقبال می کنیم که اقدامات دولت این کشور در نادیده گرفتن الزامات بین المللی، پیامدهایی جدی دارند. امروز نیز جامعه جهانی با یک صدا پیامی ساده را به پیونگ یانگ ارسال کردند. کره شمالی باید این برنامه خطرناک را کنار بگذارد و راهی بهتر برای مردم خود برگزیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
چین رو دیدید که هم پیمان کره شمالی است چگونه این کشور رو خدا میدونه در مقابل چی فروخت . حالا چکار میکنه اجناس بنجلش رو مثل ما برای اونها به چند برابر قیمت صادر میکنه . روسیه هم همینطور به هیچ کدام از این دوکشور نمیشه اعتماد کرد
-
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
واقعا زنده باد کره شمالی
آخرین اخبار