سرمایه‌گذار آمریکایی: ایران بازاری 100 میلیارد دلاری است

یک تاجر آمریکایی ارزش سرمایه‌گذاری در ایران را بیش از 100 میلیارد دلار تخمین زد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سی‌ان‌بی‌سی»؛ تحریم‌های گسترده غرب علیه تهران با توافق هسته ای ایران و کشورهای 5+1 در ژانویه سال جاری برداشته شد. تحریم‌ها لغو شد. اما برخی از کشورها همچنان نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران مردد هستند. این در حالی بود که معامله 25 میلیارد دلاری ایرباس و بازگشت شرکت خودروسازی پژو با یک قرارداد 435 میلیون دلاری، زمینه سرمایه‌گذاری در ایران را برای سایر کشورها فراهم کرد. ژاپن و سنگاپور از دیگر کشورهایی بودند که به سرمایه‌گذاری در بازار ایران توجه نشان دادند. سرمایه های غبار گرفته شرکتهای آمریکایی نیز شانس حضور در بازارهای ایران را بدست آوردند.

«دیوید گری‌سون،» -- مدیر اجرایی موسسه سرمایه‌گذاری آمریکایی آورباخ گریسون در برنامه «ران دان» شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: "سرمایه‌گذاران آمریکایی به دلیل تبلیغات منفی علیه ایران از استقرار سرمایه های خود در این کشور صرفه نظر می کردند. این درحالی بود که آنها در ایستگاه توقف کرده بودند و قطار تجارت به تکرار از مقابل آنها عبور می کرد. آمریکایی‌ها همواره مشتریان پروپا قرص خاویار و فرش ایران بوده اند؛ بنابراین تحریم‌های ایران به زیان آمریکا نیز بود."

این سرمایه‌گذار از تمایل شرکتهای بزرگ آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در بخش بورس ایران خبر داد و افزود: بورس ایران بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است ولی در صورتی که امنیت سرمایه‌گذاری در آن تضمین شود. این کشور با جمعیت 80 میلیونی و با میانگین سنی 29 سال از قابلیت بالایی برای سرمایه‌گذاری در بخش آموزش برخوردار است.

گری‌سون در سفری که تابستان گذشته به ایران داشت ارزش سرمایه‌گذاری در این کشور را بیش از 100 میلیارد دلار تخمین زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار