ادامه اتهام زنی متقابل ترکیه و روسیه در مورد سوریه

اتهام زنی مقامات ترکیه و روسیه در مورد اختلافات دو کشور بر سر سوریه همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه های روسی، درحالی که «سرگئی لاوروف» وزیرامور خارجه روسیه ترکیه را به قاچاق سلاح به سوریه وتحویل محموله های تسلیحات به تروریست ها متهم کرد، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه این اتهام را رد کرد ومدعی شد که روسیه سعی می کند ازاین طریق ردپای جنایات خود درسوریه را گم کند.

لاوروف درنشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت : ترکیه بطور مستقیم از گروه های تروریستی درسوریه حمایت می کند و اقدامات این کشور، طرح صلح سوریه را که ازچند روز پیش به اجرا درآمده به خطر انداخته است.

وزیرامور خارجه روسیه دراین رابطه ازجامعه جهانی خواستار جلوگیری ازقاچاق سلاح از ترکیه به سوریه شد که مورد استفاده گروه های تروریستی می شود.

وی درادامه اتهام خود علیه ترکیه اعلام کرد: درشرایط کنونی هدف اصلی جلوگیری از تغذیه تسلیحاتی گروه های تروریستی درسوریه ازخارج است. برای این منظور باید مرز سوریه و ترکیه را که ازطریق ان محموله های سلاح قاچاق به تروریست ها وافراط گرایان ارسال می شود، مسدود کرد.

لاوروف افزود: ترکیه بخشی ازاین تسلیحات را تحت پوشش کاروان های کمک های انسانی به سوریه ارسال می کند. خبرنگارانی که دراین مورد افشاگری می کنند ازطرف انکارا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و زندانی می شوند. این وضع آزادی بیان در ترکیه است که درآن با خبرنگاران ونمایندگان رسانه ها چنین رفتار می شود.

به گزارش رسانه های روسی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه درپاسخ به این اظهارات وزیر خارجه روسیه گفت: سخنان لاوروف بخشی ازتلاش روسیه برای پنهان کردن جنایات جنگی در سوریه است. این گونه اظهارات را نباید جدی گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار