هشدار اتحادیه اروپا درباره خطر وقوع جنگ میان ترکیه و روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره خطر جنگ میان ترکیه و روسیه در خصوص سوریه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درباره خطر جنگ میان ترکیه و روسیه بر سر سوریه هشدار داد.

موگرینی، روز سه شنبه در نشست کمیته امور خارجی پارلمان اروپا در بروکسل گفت: «همیشه به سوریه به عنوان (میدان) جنگ نیابتی میان بازیگران منطقه‌ای می نگریم»، با این حال، خطر وضع کنونی در سوریه به «چیزی بزرگتر» تبدیل شده است.

وی افزود: «به (وقوع) جنگ سرد فکر نمی‌کنم؛ نه، بر خلاف آنچه همیشه تصور می‌کنیم ما در معرض خطر یک جنگ مسلحانه میان بازیگران مختلف هستیم. (این جنگ) ممکن است نه لزوما (میان) روسیه و آمریکا، بلکه (بین) روسیه و ترکیه رخ دهد.»

روسیه عملیات ضد تروریستی خود را در سوریه در پاسخ به درخواست دمشق از 8 مهر امسال آغاز کرده است. حملات هوایی روسیه پیشروی نیروهای ارتش سوریه علیه تروریست‌ها را تسریع کرده است.

در مقابل، ترکیه در میان حامیان اصلی معارضان دولت سوریه قرار دارد که خواستار سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهور این کشور عربی، هستند. آنکارا همچنین به حمایت‌های گوناگون از تروریست‌های تکفیری از جمله خرید غیرقانونی نفت از آنها متهم است.

اتحادیه عرب، روز سه شنبه از همه طرف‌های درگیر در سوریه خواست به توافق آتش‌بس اعلام شده از سوی امریکا و روسیه متعهد شوند.


واشینگتن و مسکو، روز دوشنبه از توافق برای آتش‌بسی خبر دادند که از 8 اسفند در سوریه برقرار می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار