نگرانی سران جمهوری خواه از پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی سه شنبه بزرگ

پس از پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در 7 ایالت، سران جمهوری خواه از وی به شدت انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بی بی سی گزارش داد پس از آن که دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه موفق شد در انتخابات مقدماتی برای دست یابی به نامزدی حزب جمهوری خواه در 7 ایالت به پیروزی برسد، اعضای ارشد این حزب از وی به شدت انتقاد کردند.

سناتور لیندسی گراهام روز چهارشنبه با هشدار در خصوص دست یابی ترامپ به نامزدی حزب گفت او در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو با شکست مواجه خواهد شد.

همچنین "میت رامنی،" نامزد جمهوری خواه سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است روز پنج شنبه یک سخنرانی خواهد داشت. انتظار می رود رامنی در سخنرانی خود ترامپ را مورد انتقاد قرار دهد. رامنی از سرسخت ترین مخالفان ترامپ به شمار می رود.

پیروزی های ترامپ در سه شنبه بزرگ، موقعیت او را برای رسیدن به نامزدی حزب و رقابت برای راه یابی به کاخ سفید با نامزد دموکرات ها تقویت کرد.

همچنین شماری از سران حزب جمهوری خواه از جمله پال رایان، رئیس مجلس سنا و لیندسی گراهام، سناتور ایالت کالیفرنیای جنوبی به تازگی از سیاست های جنجال برانگیز ترامپ انتقاد کرده اند.

آخرین موضع مناقشه برانگیز ترامپ، خودداری وی از مخالفت با حمایت دیوید دیوک، رهبر نژاد پرست سابق گروه "کو کلاکس کلان" بود که از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بطور رسمی حمایت کرد. ترامپ پس از آن گفت در مناسبت های مختلفی تا کنون از دیوک اعلام برائت کرده است.
پال رایان نیز روز سه شنبه با انتقاد شدید از ترامپ گفت: او باید با هر گروه یا تفکری که مبتنی بر تعصب است، مخالفت کند. همچنین سناتور میچ مکانل، رهبر اکثریت سنا گفت: جمهوری خواهان به صراحت اعلام کرده اند دیوید دیوک و گروه کو کلاکس کلان را محکوم می کنند.

سناتور "پیتر کینگ" نیز با انتقاد از پیروزی های ترامپ، با حالتی تمسخر آمیزاعلام کرد در صورتی که ترامپ به نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برسد، وی از سیاست کناره گیری می کند.
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است برخی از حامیان حزب جمهوری خواه هم اکنون به دنبال جمع آوری کمک هایی برای راه اندازی کمپینی در مخالفت با ترامپ هستند.

لیندسی گراهام گفته است در صورتی که ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، این حزب در برابر هیلاری کلینتون با شکست مواجه خواهد شد.

در انتخابات مقدماتی که روز سه شنبه برگزار شد، کلینتون نیز به مانند ترامپ توانست در 7 ایالت به پیروزی رسد و جایگاه خود را در مقابل برنی سندرز، رقیب دموکرات خود تقویت کند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار