روایت غریب دو زندانی افغان بر صحنه فرهنگسرای نیاوران

طراحی صحنه‌ نمایش «فرار از زندان» یک فضای انتزاعی را در بر می‌گیرد و در این کار از بازی رئالیستی استفاده شده است.

عباس عبدالله‌زاده، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون نمایش «فرار از زندان 2» اظهار کرد: تمرین‌های این نمایش را از حدود 4 ماه پیش شروع کردیم و قرار است، از 19 فروردین تا 18 اردیبهشت 95 در فرهنگسرای نیاوران آن را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: قصه راجع به دو زندانی افغان است که این‌ها به خاطر یک سوء‌تفاهم، توسط سربازان آمریکایی دستگیر و زندانی می‌شوند و حدود 7 سال را در زندان به سر می‌برند  تا اینکه تصمیم می‌گیرند از زندان فرار کنند. در این نمایش کمدی دو بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند که نقش «ستار» را مقداد اسلامی و نقش «جاوید» را افشین غیاثی عهده‌دار هستند.

وی همچنین اضافه کرد: طراحی صحنه‌ ما یک فضای انتزاعی را در بر می‌گیرد و در این کار از بازی رئالیستی استفاده کرده‌ایم. شایان ذکر است که در زمینه موسیقی هم تلفیقی از موسیقی افغانستان و سازهای مدرن و الکترونیک را داریم که آهنگسازی این کار به عهده‌ امیر میری است. قابل ذکر است که در طراحی لباس هم از همین رویکرد تلفیقی بهره جسته‌ایم.

عبدالله‌زاده راجع به پیش‌بینی از استقبال مخاطبان گفت: به شخصه فکر می‌کنم اگر تماشاگر بیاید و کار را ببیند، راضی از سالن نمایش بیرون خواهد رفت. ولی اینکه حس اعتماد در تماشاگر به وجود بیاید و برای دیدن کار زمان بگذارد، برای ما مهم است و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

این کارگردان در توضیح اینکه چرا ملیت شخصیت‌های نمایشش را افغانستانی در نظر گرفته است، بیان کرد: من همیشه سعی کردم، اگر کاری می‌نویسم جغرافیای آن را یک محیط بعید بگیرم. برای اینکه تماشاگر وارد فضای بکرتری بشود و آنچه که برای من در نمایش‌ها بسیار اهمیت دارد فضای نمایشی است. هر چقدر که فضا تازگی بیشتری داشته باشد، به عقیده‌ من چشم‌نوازتر می‌شود. من زیاد می‌بینم در ادبیات نمایشی از فضاهایی استفاده  می‌شود که پیش‌تر دستمایه نویسنده‌های دیگر بوده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار