سی‌ان‌ان مانی: تشدید بحران پناهجویان و تحمیل هزینه‌های میلیاردی به مرزهای اروپا

سی‌ان‌ان مانی در گزارشی به احتمال تحمیل سالانه 20 میلیارد دلار هزینه به مرزهای اروپا درنتیجه تشدید بحران پناهجویان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی سی‌ان‌ان مانی در گزارشی به قلم "مارک تامپسون" نوشت: اروپا به دوران اقتصاد تضعیف شده و کاهش اعتماد مصرف‌کنندگان بازمی‌گردد. کشورهای اروپایی به تازگی بحران عمیق مالی سال‌های 2008 تا 2011 را پشت‌سر گذاشته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد سیل عظیم پناهجویان، حوزه یورو را در معرض بحران اقتصادی دیگری قرار داده است.

کشورهای اروپایی که در مسیر مهاجرت آوارگان قرار دارند، سعی می‌کنند با فراهم کردن شرایط نسبی زندگی برای پناهجویان و آزاد کردن تجارت و معامله برای آنها در مرزها، جلوی هجوم مهاجران را به داخل کشورهایشان بگیرند؛ اما این اقدام هزینه‌های سرسام آوری معادل 18 میلیارد یورو (20 میلیارد دلار) به مرزهای اروپا وارد می‌کند.

حدود 1.2 میلیون نفر در سال 2015 از کشورهای مختلف اروپایی درخواست پناهندگی کردند که 2 برابر بیشتر از سال 2014 است. بیشتر این پناهجویان از سوریه، افغانستان و عراق راهی اروپا شدند. سیل پناهجویان نشان می‌دهد شما آنها هیچ فروکش نکرده است. سازمان جهانی مهاجرت اعلام کرد فقط در 9 هفته ابتدایی سال جدید میلادی، 130 هزار مهاجر از دریای مدیترانه گذشته و وارد اروپا شدند.

هشت کشور اروپایی در شش ماه گذشته بر قوانین سختگیرانه خود در مرزها افزودند و حتی تهدید کردند از موافقتنامه شینگن، که در آن مسافرت میان کشورهای اروپایی نیازی به روادید ندارد، خارج خواهند شد. سران اتحادیه اروپا و ترکیه دوشنبه این هفته بار دیگر برای حل بحران پناهجویان تشکیل جلسه می‌دهند. عده‌ای از این جلسه به عنوان آخرین شانس برای حفظ شینگن یاد کرده‌اند. اگر سران اروپایی و ترکیه به توافق نرسند و موضوع تردد آزادانه میان 26 کشور اروپایی لغو شود، اتحادیه اروپا متحمل زیان عمیقی خواهد شد. کمیسیون اروپا در این باره اعلام کرد: این موضوع فشار اقتصادی زیادی به اتحادیه اروپا وارد می‌کند. 

پیش‌بینی می‌شود هزینه حمل و نقل، استخدام کارمندان مرزی، کاهش شدید گردشگران و ... از جمله هزینه‌های تحمیل شده به اتحادیه اروپا خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار