اردبیل؛

اردبیل رتبه نخست بالاترین کاربری اراضی کشاورزی در کشور را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر استان اردبیل رتبه نخست بالاترین کاربری اراضی کشاورزی نسبت به کل وسعت استان را در کشور دارا بوده و ظرفیت‌های بسیار بالایی در این حوزه در اردبیل وجود دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه بررسی اراضی کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر استان اردبیل رتبه نخست بالاترین کاربری اراضی کشاورزی نسبت به کل وسعت استان را در کشور دارا بوده و ظرفیت‌های بسیار بالایی در این حوزه در اردبیل وجود دارد.

وی تصریح کرد: از مجموع مساحت 17 هزار و 953 کیلومتر مربعی استان 778 هزار هکتار شامل 515 هزار هکتار مزارع دیم، 225 هزار هکتار مزارع آبی و 38 هزار هکتار اراضی باغی به خود اختصاص داده‌اند که 43.6 درصد کل مساحت استان اردبیل را شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد وضعیت منابع آبی استان اردبیل افزود: استان اردبیل 3 هزار و 300 میلیون مترمکعب ظرفیت بالقوه منابع آبی دارد که از این میزان با راندمان 42 درصد یک هزار و 389 میلون متر مکعب از منابع آبی استان مورد استفاده قرار می‌یگرد.

سروی با اشاره به راهکارهای صرفه‌جویی در آب کشاورزی بیان کرد: در حال حاضر بیشتر منابع آبی استان در بخش کشاورزی صرف می‌شود که برای کاهش این میزان مصرف راهکارهای مختلفی در استان اردبیل اجرا می‌شود تا بتوانیم با مشکل کمبود آب و خشکسالی در استان غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده بهنیه از این منابع خدادادی از اولویت‌های جهاد کشاورزی به شمار می‌رود، گفت: به این منظور و برای جلوگیری از پرت آب سیستم‌های آبیاری تحت فشار در اراضی و زمین‌های کشاورزی استان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بهبود راندمان آبیاری استان اردبیل در دولت یازدهم خبر داد و افزود: با توجه به افزایش اعتبارات و نیز اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی استان راندمان آبیاری به میزان دو درصد بهبود یافته است و در تلاش برای ارتقای هر چه بیشتر این میزان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.