هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال؛

تساوی پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی/ سپاهان و صبا به تساوی رسیدند + فیلم

آخرین روز از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال با انجام سه دیدار پیگیری شد که در مهمترین دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی به تساوی رسیدند.

پرسپولیس 0 – 0 تراکتورسازی
به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،آخرین روز از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال با انجام سه دیدار پیگیری شد که در مهمترین دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی به تساوی رسیدند.

پرسپولیس 1 – تراکتورسازی 1

استادیوم:

آزادی

داور: 

تورج حق وردی

پرسپولیس:

سوشا مکانی، محسن بنگر، لوکا ماریچ، محمد انصاری، رامین رضاییان، احمد نوراللهی، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، علی علیپور، مهدی طارمی و محسن مسلمان

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

تراکتورسازی:

محمدرضا اخباری، محمد ایران پوریان، شجاع خلیل زاده، الکساندر کارلوس، سینا عشوری، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، فرزاد حاتمی، آگوستو سزار، مهدی کیانی و سعید آقایی

سرمربی: امیر قلعه نویی

گل:

حرکات هماهنگ پرسپولیسی ها درون محوطه جریمه در نهایت با پاس فرشاد احمدزاده برای رامین رضاییان همراه شد که این بار او این فرصت را از دست نداد تا تیمش برابر تراکتور با یک گل پیش بیفتد.

روی یک ضربه ایستگاهی، سوشا مکانی توپ را دفع کرد اما در برگشت این کاپیتان تراکتورسازی بود که توپ را به تور دروازه پرسپولیس چسباند تا بازی با تساوی همراه شود.

دقیقه حساس:

دقیقه 4: اولین خطر روی دروازه پرسپولیس با شوت نه چندان محکم سزار به سمت دروازه این تیم همراه بود که سوشا مکانی با اعتمادبنفس بالایی آن را مهار کرد.

دقیقه 7: گل برای پرسپولیس توسط شوت دیدنی علی علیپور که داور در ادامه با اعلام آفساید این گل را نپذیرفت.

دقیقه 11: ارسال کوتاه امید عالیشاه برای مهدی طارمی درون محوطه جریمه بعد از کنترل این بازیکن با ضربه خوبی همراه نشد تا تنها یک کرنر برای سرخ ها شکل گیرد.

دقیقه 16: ارسال کرنر پرسپولیسی ها با ضربه سر زیبایی از سوی حمله وران این تیم همراه شد که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 20: ارسال ضربه ایستگاهی توسط سروش رفیعی و ضربه مهاجم این تیم به راحتی در اختیار سوشا مکانی قرار گرفت.

دقیقه 27: ارسال کرنر از سوی رامین رضاییان با ضربه سر علی علیپور همراه شد که توپ در اختیار محمدرضا اخباری قرار گرفت.

دقیقه 29: حرکت تند و تیز فاضلی از سمت راست زمین به محوطه جریمه صبا او را در موقعیت خوبی قرار داد اما پاس به بیرون او به پریرا نرسید و لک در میانه راه توپ را دفع کرد.

دقیقه 30: شوت راه دور مهدی کیانی بدون اینکه خطری روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند با اختلاف کمی از ساعت استادیوم به بیرون رفت.

دقیقه 47: تکل خطرناک محسن بنگر روی پای محمد ایران پوریان درگیری شدیدی بین بازیکنان دو تیم ایجاد کرد که در ادامه انفجار نارنجک در کنار نیمکت تراکتورسازی باعث شد تا بازی کاملا به جنجال کشیده شود.

دقیقه 60: ارسال عالیشاه با ضربه سر دیدنی طارمی همراه بود اما یک واکنش فوق العاده از اخباری کافی بود تا حسرت بزرگی برای پرسپولیسی ها در این لحظه رقم بخورد.

دقیقه 60: توپ برگشتی را نیز عالیشاه از کنار محوطه جریمه به قصد دروازه نواخت که اخباری بار دیگر توپ را با واکنش خوب به بیرون زد.

دقیقه 63: ضربه سر حاتمی روی پرتاب اوت به راحتی در اختیار سوشا مکانی قرار گرفت.

دقیقه 80: احمد نوراللهی که در فاز تدافعی تیمش گرفتار شده بود در این لحظه با شوتی راه دور قصد باز کردن دروازه اخباری را داشت که دروازه بان تراکتور به راحتی توپش را از آن خود کرد.

دقیقه 86: محمد انصاری قصد داشت از راهی دور دروازه اخباری را باز کند که شوتش با اختلافی زیاد به بیرون رفت؛ اختلافی به اندازه کیفیت او در بازی های قبل تا این بازی!

این دیدار با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید.

حاشیه:
*علی کریمی به ورزشگاه آزادی آمد.

*در دقیقه 32 تشویق بازیکنان تراکتورسازی از سوی هواداران این تیم با واکنش هواداران پرسپولیس مواجه شد.

*با وجود آن که تا دقیقه 35 این دیدار بیش از 80 هزار هوادار در ورزشگاه حضور دارند اما همچنان هواداران 2 تیم وارد ورزشگاه می شدند.

*پس از خطای منجر به اخطار رامین رضائیان هوداران تراکتور سازی علیه بازیکن پرسپولیس شعار دادند که این امر با واکنش شدید هواداران پرسپولیس همراه بود.

*وزیر ورزش در اواخر نیمه اول دیدار پرسپولیس .تراکتورسازی به ورزشگاه آزادی آمد.

*در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی همچنین غلامرضا شعبانی بهار،مهدی تاج،رئیس کمیته امنیتی یوفا،علی اکبر طاهری،حسین هدایتی حضور دارند.

*دیگو جیاچینو مربی بدنساز تیم ملی که برای نوشیدن چای بین 2 نیمه دیدار پرسپولیس و تراکتور به سالن مخصوص خبرنگاران آمده بود.

*هواداران پرسپولیس بین 2 نیمه با علی کریمی و مهرداد میناوند عکس سلفی انداختند.

*سعید عباسی مدیر عامل تراکتورسازی پس از پرتاب چند نارنجک متوالی از رضا حسنی خو مدیر کل وزارت ورزش خواست تا پرتاب این نارنجک

ها را مد نظر داشته باشد.

*بلافاصله پس از پرتاب نارنجک از سوی هواداران پرسپولیس گودرزی وزیر ورزش با علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت و گو کرد.

*مدیر کل امنیت یوفا مات و مبهوت نارنجک های پرتابی از سوی هواداران پرسپولیس بود.


سپاهان 2 - 2 صبا 

استادیوم: 

فولاد شهر اصفهان

داور: 

محسن ترکی

سپاهان اصفهان

رحمان احمدی، لئوناردو پادووانی، عبدالله کرمی، محمد روشندل، سعید قائدی‌فر، علی کریمی، حسین پاپی، رسول نویدکیا، محمدرضا خلعتبری، حسین فاضلی و لوسیانو پریرا

سرمربی: ایگور استیماچ

صبای قم

حامد لک، فیلیپه ماچادو، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو، محمد امین‌آرام‌طبع، فرشید باقری، اکبر صادقی، ابوالفضل ابراهیمی، پیام صادقیان، فرید بهزادی‌کریمی و محمد قاضی

سرمربی: علی دایی

گل:

فاضلی با حرکت از سمت راست زمین به پشت محوطه جریمه صبا رسید و بعد از سر توپ به امیرحسین صادقی با ضربه بیرون پا دروازه لک را در ابتدای مسابقه باز کرد.

پریرا که در محوطه جریمه صبا صاحب توپ بود با دریبل صادقی و ماچادو دو مدافع میانی صبا با پای چپ شوت‌زنی کرد که توپ پس از برخورد به تیر عمودی دروازه لک به گل تبدیل شد.

ارسال پیام صادقیان از روی ضربه ایستگاهی بعد از عبور از سر مدافعان سپاهان در تیر دو روی سر فرشید باقری فرود آمد تا این بازیکن یکی از دو گل خورده تیمش را جبران کند.

پاس بلند تماشایی از باقری به پشت مدافعان سپاهان به فرید کریمی رسید تا این بازیکن بعد از حمل توپ با احمدی تک به تک شود و گل دوم صبا را با عبور توپ از بالای دست دروازه‌بان سپاهان به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه 4: شوت پای چپ پریرا با فاصله زیادی از بالای دروازه صبا عبور کرد.

دقیقه 16: پاس به عقب فاضلی در محوطه جریمه با شوت روی پای خلعتبری به شکل خطرناکی از کنار دروازه صبا عبور کرد.

دقیقه 18: پاس در عمق عالی فاضلی از جناح راست زمین مقابل دروازه صبا به پریرا رسید که این بازیکن نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند تا توپ به اوت برود.

دقیقه 21: سانتر تماشایی پاپی را پریرا قصد داشت با ضربه سر وارد دروازه صبا کند که لک با خروج موفق این موقعیت را دفع کرد.

دقیقه 22: شوت فنی زیبای پاپی با کمترین فاصله از بالای تیر دروازه صبا به بیرون رفت.

دقیقه 26: ضربه سر علی کریمی از مقابل دروازه صبا با فاصله زیادی راهی اوت شد.

دقیقه 29: حرکت تند و تیز فاضلی از سمت راست زمین به محوطه جریمه صبا او را در موقعیت خوبی قرار داد اما پاس به بیرون او به پریرا نرسید و لک در میانه راه توپ را دفع کرد.

دقیقه 33: پاس در عمق فوق‌العاده ابراهیمی از میانه زمین با عبور از بین مدافعان سپاهان فرید کریمی را در موقعیت تک به تک قرار داد ولی شوت این بازیکن از کنار تیر عمودی دروازه سپاهان عبور کرد.

دقیقه 36: خروج موفق رحمان احمدی اجازه ایجاد موقعیت به فرید کریمی نداد.

دقیقه 43: سانتر بهزادی‌کریمی را قاضی نتوانست با ضربه سر بزند تا موقعیت دیگری برای صبا از دست برود.

دقیقه 53: ارسال صادقی از کرنر را صادقی با خروج ناموفق در اختیار بازیکنان صبا قرار داد که آنها نیز نتوانستند از این فرصت بهره لازم را ببرند.

دقیقه 54: پاس خلعتبری، پاپی را در فرصت خوبی قرار داد و شوت این بازیکن نیز بعد از برخورد به تیرک افقی به اوت رفت.

دقیقه 55: شوت سنگین راه دور علی کریمی را لک در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 57: خلعتبری که با حرکت سرعتی از میانه زمین به پشت محوطه جریمه صبا رسیده بود با رسیدن حق‌جو تعادلش را از دست داد و توپ را به بازیکنان صبا تقدیم کرد.

دقیقه 57: شوت خلعتبری از زاویه بسته به شکل خطرناکی به اوت رفت.

دقیقه 60: یک دقیقه بعد از گل دوم صبا سپاهان می‌توانست دوباره پیش بیافتد که شوت پاپی با فاصله کمی از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه 63: پاس کات بک پاپی در محوطه جریمه به فاضلی رسید اما شوت این بازیکن به گل تبدیل نشد و از کنار دروازه صبا عبور کرد.

دقیقه 66: شوت روی پای رسول نویدکیا از داخل محوطه جریمه به زیر طاق دروازه صبا برخورد کرد و در برگشت به کمر حامد لک برخورد کرد و با خوش‌شانسی صبایی‌ها دور شد.

دقیقه 83: ارسال صادقی از میانه زمین به محوطه جریمه سپاهان از روی سر کرمی عبور کرد و در حالی که روی پای اسلامی قرار می‌گرفت با تشخیص اشتباه کمک داور آفساید اعلام شد.

این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

حاشیه:

* فوزیل موسی‌اف از سپاهان و محمد اوسانی از صبا دو محروم این تیم هستند.

* زمان گرم کردن بازیکنان سپاهان، اصغر باقریان با حضور در کنار زمین با استیماچ گفت‌وگو کرد.

* پیش از شروع مسابقه استیماچ و دستیارانش به استقبال کادر فنی صبا رفتند.

* وریا غفوری به دلیل مصدومیت در لیست تیمش قرار ندارد.


نفت تهران 0-1 ذوب آهن

ورزشگاه: 

تختی تهران

داور: 

مهدی مرجان زاده

نفت تهران:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، وحید حمدی نژاد، مهدی شیری، سیامک کوروشی، علیرضا عزت کرامت، آرش رضاوند، حمید بوحمدان، ایمان مبعلی، علی قربانی و وحید امیری

سرمربی: علی رضا منصوریان

ذوب آهن:

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، قاسم حدادی فر، هادی محمدی، علی همام، ولید اسماعیل، احمد کامدار، دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان، کاوه رضایی و مهدی رجب زاده

سرمربی: یحیی گل محمدی

گل:

ضربه ایستگاهی ذوبی ها را مهدی رجب زاده به سمت دروازه تیم نفت سانتر کرد و کاوه رضایی با ضربه سر آن را تبدیل به موقعیت خطرناک کرد، اما ضربه سر او به تیر دروازه برخورد کرد، پس از آن علی حمام ضربه خود را زد اما این توپ هم به پایه تیر دروازه برخورد کرد تا اینکه در نهایت احمد امیرکامدار توپ برگشتی را به از داخل محوطه شش قدم به گل اول این بازی تبدیل کرد تا ذوبی ها پس از دو تیرک متوالی به گل دست پیدا کنند.


دقیقه حساس:

دقیقه 3 – نفتی ها خیلی زود اولین موقعیت بازی را روی دروازه ذوب آهن به دست آوردند، موقعیتی که خیلی اتفاقی چیزی نمانده بود تا دروازه حریف را باز کند، طی فعل و انفعالاتی توپ به امیری رسید و وی از فاصله دور ضربه خود را روانه دروازه ذوبی ها کرد، این توپ با برخورد به شانه مدافع ذوبی ها کمانه کرد و از بالای سر دروازه ذوبی ها گذر کرد و در نهایت با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه این تیم عبور کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 13 – شیری که صاحب توپ بود، پاس خود را برای قربانی انداخت و او نیز از سمت راست محوطه هجده قدم ذوبی ها ضربه خود را روانه دروازه این تیم کرد، اما این توپ خطرناک پس از سابیدن به تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 57 ـ سانتر ایمان مبعلی از روی نقطه کرنر چیزی نمانده بود تا به صورت مستقیم دروازه ذوبی‌ها را باز کند اما با خوش شانسی آنها این توپ به بیرون رفت.

دقیقه 62 ـ سانتر مهدی رجب‌زاده موقعیت خطرناکی را برای ذوبی‌ها به وجود آورد اما هیچ یک از بازیکنان این تیم نتوانست از این توپ استفاده کند.

دقیقه 67 ـ علی قربانی با فرار از بین مدافعان ذوب‌آهن در حال ایجاد موقعیتی خطرناک بود که مدافعان این تیم با مهار توپ این بازیکن مانع از تک به تک شدن وی شدند.

دقیقه 68 ـ کاوه رضایی می‌توانست ذوبی‌ها را در این دقیقه صاحب دومین گل کند اما سیدجلال حسینی با هوشیاری توپ وی را دفع کرد.

دقیقه 77 ـ ضربه سر سیدجلال حسینی تیر دروازه مظاهری را به لرزه درآورد و توپ برگشتی‌ را هیچ یک از بازیکنان این تیم نتوانست به گل تبدیل کند تا این موقعیت نیز از دست آنها برود.

این دیدار با برتری یکبر صفر ذوبی ها خاتمه یافت.

حاشیه:

*نفتی ها در این بازی به احترام مربی بدنساز فقید خود با پیراهن مشکی به بازی آمدند.

*هر دو تیم در ابتدای بازی با یک دقیقه سکوت به دلیل فوت مرحوم دارستانی بازی را آغاز کردند.

*نفتی ها در پشت نیمکت خود نیز بنری را به احترام مرحوم دارستانی نصب کرده اند.

*تماشاگران کمی از این بازی استقبال کردند و شاید بتوان گفت تنها افرادی در حدود 150 نفر تماشاگران این بازی هستند.

*در ابتدای این بازی مسعود حسن زاده به سراغ منصوریان رفت و با رخصت از او بازی را شروع کرد.

*در فرم بازی به اشتباه لباس نفتی ها زرد رنگ قید شده بود که بعدا تصحیح شد.

*حسین عسگری که ناظر داوری این بازی است بر خلاف دفعات گذشته پشت میزی در جایگاه ویژه حضور یافته است.

* هواداران معدود نفت که در ورزشگاه حاضر شدند شعارهای عجیبی را علیه مهدی رجب‌زاده سر می‌دهد. رجب‌زاده موهای خود را از پشت بسته و همین موضوع باعث شد تا هواداران نفت از خود واکنش نشان بدهند و شعارهایی با تمسخر علیه او سر دادند.

* یحیی گل‌محمدی در بین دو نیمه قاسم حدادی‌فرد را بیرون کشید و به جای او مهدی مهدی‌پور وارد زمین مسابقه شد.

* علیرضا منصوریان که در جریان نیمه نخست با یحیی گل‌محمدی درگیری لفظی داشت، در بین دو نیمه به سمت سرمربی ذوب آهن رفت و با او دست داد و خوش و بش کرد.

* در جریان نیمه دوم بازیکنان دو تیم چندین بار با یکدیگر درگیری پیدا کردند و بازی تا حدی خشونت به خود گرفته است.

* در دقیقه 62 برخوردی بین مظاهری و بازیکن نفت به وجود آمد که داور مسابقه به دروازه‌بان ذوب‌آهن کارت زرد نشان داد.

تساوی پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی/ سپاهان و صبا به تساوی رسیدند + فیلم


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
این حرکت بی شرمانه هوادارن با پرتاب نارنجک به سمت نیم کت حریف واقعا جای تعمل دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
باید به تیم پرسپولیس وهوادارانش تبریک گفت که چه عالی آبروی ایران رابردند افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
یاشاسین تراختور. یاشاسین تبریز...
آخرین اخبار